به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، "حمیدرضا فرخی"  با اشاره به آغاز زمان اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در این منطقه گفت: قبل از فراگیری بیماری کووید 19، طرح کاپ به صورت پایلوت در منطقه اجرا می شد و در این طرح مخازن جداگانه ای در ساختمان ها تعبیه شده  و شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، پلاستیک و ... را در مخازن قرار داده و این زباله ها هفته ای یک یا دوبار  توسط نیروهای پسماند جمع آوری می شد.

وی ادامه داد: با  آغاز طرح پایلوت کاپ  و اجرای محدود این طرح در شهرک شمس ولایت ناحیه 6 این منطقه تا کنون  مقدار قابل توجهی زباله جمع آوری شده که مخازن جمع آوری پسماند خشک به تمامی بلوک های مسکونی این شهرک تحویل و جمع آوری پسماندهای تر و خشک به صورت جداگانه انجام می گیرد.

فرخی در ارتباط با این طرح گفت: جهت اجرای طرح کاپ در شنبه های بدون پسماند بعد از اطلاع رسانی از طریق بنر و شبکه های مجازی و دادن اطلاعات به شهروندان آموزش خانه به خانه و چهره به چهره برای منازل و اصناف انجام گرفته و همشهریان مطلع می شوند که به چه صورت زباله های خود را هر شنبه به خودروهای ویژه تحویل دهند.

او ادامه داد: در این طرح پسماندهای خشک شهروندان روزهای شنبه هرهفته از ساعت 9 الی 12 از طریق خودروهای جمع آوری پسماند خشک  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی جمع آوری می شود.

او افزود:  امیدواریم با اجرای طرح کاپ به تدریج شاهد حذف مخازن فعلی زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی باشیم.