به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، روز دوشنبه ساعت 07:30دقیقه صبح به ستاد مدیریت بحران این منطقه اعلام شد که حریقی در قسمت شمال غرب پارک ملت که محل دپوی آشغال، برگهای و درختهای خشک است،  به وقوع پیوسته است. 

در لحظات ابتدایی اعلام حریق، عوامل اجرایی ارگانهای ذی صلاح و کار گروه های تخصصی از جمله: ستاد مدیریت بحران منطقه، شهرداری ناحیه 2، سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی، اورژانس تهران، نیروی انتظامی، پلیس راهور، وهلال احمر و ...)  به محل اعزام شدند. 

 با توجه به حجم انباشت برگهای خشک و وزش باد پاییزی حریق به سرعت گسترش پیدا کرده بود و قسمت شمال غربی و غرب پارک را تحت اثر خود قرار داد بطوری که به مدت 15 دقیقه، پهنه غربی بوستان ملت دچار حریق کامل، قطع درختان خشک و سقوط آن ها به داخل  معابر و مسدود شدن تنها مسیر مواصلاتی از بیرون پارک به به داخل بوستان شد.  

از سوی دیگر، با گسترش حریق، قسمت شمالی پارک نیز تحت تاثیر قرار گرفته و که متاسفانه  به آنتن های اصلی صدا و سیما و تصفیه خانه دریاچه بوستان ملت صدماتی وارد شد. 

با سرایت سریع آتش و دود حاصله، تعدادی از شهروندان دچار بیهوشی شدند که این امر فضای رعب و 

وحشت عظیمی در بوستان ایجاد شد. 

ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه سه تا زمان رسیدن نیروی های امدادی با استفاده از تجهیزات و وسایل خود شروع به خاموش کردن آتش های جزیی و جمع آوری درختان افتاده در مسیر و جابجایی آنها جهت تسهیل کار نیروی های امدادی کردند.

به علت وجود آنتن های اصلی ساختمان مرکزی صدا و سیما در ضلع شمال و بیمارستان قلب شهید رجایی در جنوب پارک ملت، نیروی امدادی به سرعت وارد عمل شدند بطوریکه در ساعت 7:20 دقیقه تمامی نیروی های امدادی در محل حاضر شده بودند ولی به دلیل بسته شدن مسیر ورودی به داخل پارک امکان حضور در داخل بوستان مقدور نبود، در همین زمان پرسنل ستاد بحران منطقه همراه با پرسنل خدمات شهری شهرداری منطقه سه شروع به رفع سد معبر کردند که پس از بازگشایی مسیر نیروی های آتش نشانی ابتدا به سمت شمال غرب پارک که مبدا حریق می باشد رفته و نیروی های اورژانس نیز به سمت مرکز بوستان که میدان اصل بوستان می باشد هدایت شدند.

با توجه به حجم عظیم آتش سوزی تعداد قابل ملاحضه ای مصدوم  که عمدتا کهنسال و دارای بیماری های قلبی و تنفسی می باشند در پارک مشاهده شد که به سرعت به بیمارستانهای نزدیک محل حادثه جهت بستری آنان اطلاع داده شد.

سنجش میزان توانایی پرسنل ستاد مدیریت بحران و سایر کار گروه های تخصصی شهرداری منطقه سه، مشخص شدن سهم و نقش مسئولیت های هر کدام از ارگان ها و ارزیابی کیفیت دوره های آموزشی ستاد به شهروندان آموزش دیده از اهداف اصلی این مانور بود. 

این مانور فرضی 15 نفر کشته و 100 نفر مجروح نیازمند به بستری و 50 نفر مجروح سرپایی داشت.