به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمد سالاریان رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه با اعلام این خبر گفت: این طرح به  منظور آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جهت بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم با هدف تغییر رفتار و آگاهی از تکنیک های اجتناب از تولید پسماند، تفکیک از مبدا، تغییر عادات در الگوی مصرفی، ترغیب به خرید کالاهای بادوام و استفاده مجدد از کالاهای قابل استفاده در حال اجراست.

به گفته او؛ از سال گذشته طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان مدیریت پسماند، طرح کاپ در منطقه 15 اجرا شد که پس از یک وقفه کوتاه به دلیل  شیوع ویروس کرونا مجددا از خرداد ماه مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ادامه یافت. 

سالاریان افزود: در حال حاضر تفکیک پسماند خشک در کلیه مبادی تولید شامل 62 ساختمان تحت پوشش شهرداری نظیر ساختمان های اصلی منطقه، سراهای محلات، آتش نشانی، فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره بار اجرا شده است.

او ادامه داد: همچنین کارکنان 36 ساختمان اداری و دولتی منطقه نظیر کلانتری، اداره برق، آب و فاضلاب، مخابرات و مراکز درمانی و نیز دانش آموزان مدارس از آموزش های آن بهره مند شدند. 

رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه به اجرای طرح کاپ در سطح محله ها اشاره کرد و گفت: در این راستا هزار و 76  خانوار شهرک شاهد، 2 هزار و 834 خانوار در خاور شهر و 350 خانوار در محله مظاهری از مزایای طرح کاپ برخوردار شده اند.

او افزود: جلسه هماهنگی با هیئت مدیره مجتمع مبعث برگزار و این طرح برای 400 واحد آن در حال اجراست همچنین آموزش مراکز تجاری محوری 20  متری افسریه نیز انجام می شود.

برپایه این گزارش؛ برگزاری جلسه هم اندیشی و بازدید میدانی پیش از اجرای طرح به منظور شناسایی نکات قوت و ضعف، برنامه زمان بندی آموزش شهروندان برای انجام طرح، تعداد مخازن مورد نیاز و محل استقرار مخازن خشک و تر ساختمان ها مورد بررسی قرار می گیرد.