به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، فائزه دولتی با بیان این مطلب افزود: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه سلامت جسمانی – روانی شهروندان را تهدید می کند کم‌تحرکی است. زندگی ماشینی و مکانیکی امروز تمام تلاشش را می کند که انسانها را از فعالیت و نشاط اجتماعی دور کند.

وی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر چیزی که بر هیچکس پوشیده نیست این است که تحرک و فعالیت بدنی جز لاینفک وجودی جوامع محسوب می شود و امروزه با توجه به گسترش علم و زندگی ماشینی تنها عاملی که می تواند این فقر حرکتی را جبران نماید و به سلامتی شهروندان  کمک کند توسعه ورزش همگانی  است.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید نقش مهمی در ارائه‌ خدمات اجتماعی از جمله ورزش و بالا بردن فعالیت بدنی شهروندان داشته باشد، گفت: ترسیم زمین بازی پویا در بوستان ها و معابر سطح منطقه  و  نوشته نگاری شعارهای انگیزشی بروی پله ها ی پل های هوایی و ساختمان های پرتردد سطح منطقه با هدف کاهش استفاده از آسانسور و ترغیب شهروندان به فعالیت بدنی تنها بخشی از اقدامات اجرا شده از سوی این منطقه بوده است.

وی همچنین از اجرای این طرح در بوستان های قصر ، شهید توکلی و سراهای محلات خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح برای تمامی اقشار و سنین بتوانیم مردمی ورزشی و سالم داشته باشیم تا بتوانیم بر چالش های حوزه سلامت شهروندان فائق آییم.