به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹،  او در مراسمی که به مناسبت هفته ملی سالمندان با حضور  تعدادی از اعضای کانون سالمندان منطقه برگزار شد با بیان اینکه باید از ظرفیت و تجارب ارزنده سالمندان در اتاق های فکر استفاده شود،گفت : کاهش توان جسمی نباید موجب کاهش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی سالمندان شود و قطعا فعالیت‌های ورزشی توام با بازی و سرگرمی یکی از راهکارهای ماندگاری سالمندان در مشارکت‌های اجتماعی همراه با روحیه‌ای با نشاط و شاد است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۹ افزود: ۹.۲۷ درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل می دهند که این نسبت در شهر تهران حدود دو برابر متوسط سالمندی در کشور یعنی ۱۸.۷ درصد است.

خامسیان حضور سالمندان در جامعه را موجب بهره‌مندی سایر اقشار جامعه از توانمندی‌ فکری آنان دانست و با تاکید بر حضور سالمندان در مشارکت‌های اجتماعی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی نظام تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و تکریم سالمندان به عنوان گنجینه های ارزشمند هر جامعه ای یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای تامین سلامت آنان است.

او سالمندان را جزئی از سرمایه‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با بهره‌مندی از تجارب سالمندان و توانمندی‌ آنان گام های موثری برای حضور این قشر در مشارکت‌های شهروندی برداشته است.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم تعدادی از اعضای کانون سالمندان نیز به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند .