به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، مدیر مرکز نگهداری کودکان در گزارش ارائه شده به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط پیش آمده در خصوص ویروس کرونا، از کاهش مشارکت خیرین در چند ماه گذشته و مشکلاتی که در مرکز بوجود آمده گفت و مقرر شد نیازها و موارد مطرح شده از طریق مدیریت شهری با دعوت از تشکل ها و خیرین محلی در حد امکان مرتفع گردد.

علی ربیعی سخنگوی دولت در این بازدید اظهار داشت: بایستی این قبیل موسسات و خیریه ها از حمایت های دولتی و مردمی برخوردار باشند زیرا کودکان اینگونه مراکز که به دلایل مختلف از نعمت پدر و مادر محروم شده اند، بیشتر از دیگران در معرض آسیب روحی و اجتماعی قرار دارند ضمن اینکه افراد بسیار باهوش و با استعدادی هستند، نباید نگاه منفی به این کودکان داشته باشیم بلکه چه بسا آینده این کودکان بسیار روشن بوده و پیشرفت های چشمگیری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نباید از استعدادهای این کودکان بی بهره باشیم، گفت: باید زمینه لازم برای شکوفایی استعدادهای این کودکان را فراهم کرده و از وجود آنها غافل نباشیم زیرا همین کودکان می توانند به اشخاص بزرگی در آینده تبدیل شوند، باید تربیت این کودکان به شکل هدفمندی باشد و آموزش های لازم در تمامی زمینه ها به این کودکان داده شود تا در آینده ای نزدیک شاهد خارج شدن چهره های موفق از میان همین کودکان باشیم.

پیمان پورنصر شهردار منطقه 16 با اشاره به تلاش مربیان و مدیران این مرکز گفت: نقش آفرینی عاطفی و اجتماعی مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تاثیرگذار بوده و باید در این راستا از تلاش های مربیان و مسئولین این مراکز تقدیر کرد زیرا کار این افراد جنبه کار خداپسندانه دارد.

وی افزود: تلاشگران در این گونه مراکز علاوه بر نقش عاطفی، در تربیت اجتماعی هریک از این عزیزان نقش خطیر و تاثیرگذار دارند.

حاضرین ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز و نحوه آموزش این کودکان ، در خصوص مسائل و مشکلات موجود مربیان مرکز گفتگو کردند.

یاوری مدیر مرکز اظهار داشت: خدمات این مرکز شامل پیگیری های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان ، برنامه های اوقات فراغت و ... است، کودکان بیشتر در خانواده های بی سرپرست ، بدسرپرست و آسیب دیده و خانواده هایی که وضعیت مالی مناسبی ندارند دیده می شوند، این کودکان بعد از شناسایی و یا ارجاع از سوی نهادهای انتظامی و قضایی و یا به صورت خود معرف پذیرش شده ، بر اساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره مند  می شوند که اغلب کودکان کار پذیرش شده در مرکز بین سنین 3  تا 12 سال هستند.

دکتر ربیعی سخنگوی دولت و پورنصر شهردار منطقه در نشستی با یاوری مدیر مرکز به بررسی مشکلات این مرکز پرداختند و قول همکاری دادند.

شایان ذکر است در واکنشی رسانه ای طی کمک های مومنانه تعدادی تب لت برای محصلین این مرکز جمع آوری و اهدا شد و شهروندان و خیرین می توانند با مرکز نگهداری کودکان نرجس تماس بگیرند و با فعالیت های بیشتر این موسسه آشنا شوند.