به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، زهرا خوش برش هدف پیوستن این منطقه به پویش"اهدای پلاسما" گفت: مدیران و کارکنانی که اخیرا به ویروس کرونا مبتلا و بهبود یافته اند به منظور نجات جان بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹، به صورت داوطلبانه پلاسمای خون خود را اهدا می کنند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه سه تاکید کرد: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون یک ماه از زمان بیماری آنان گذشته است در راستای مسوولیت اجتماعی می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون  و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون واقع در جنب برج میلاد،پلاسمای خود را جهت  درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اهدا نمایند.

او ادامه داد: پلاسمای اهدایی آنها فریز و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره می‌شود و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند ارسال می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.

خوش برش با اشاره به ارائه طرح های تشویقی به بهبودیافتگانی که به این پویش بپیوندند، توضیح داد: این پویش با هدف فرهنگ سازی، ترغیب مردم نوع دوست و کمک به روند درمان دیگر مبتلایان به این بیماری همزمان سایر مناطق شهرداری تهران در حال اجرا است تا بخشی از مشکلات ناشی از این ویروس کاهش یابد و به بیماران کمک کنیم.

اهداکنندگان خون و همین طور پلاسما اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، همه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند. همه مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند. اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون و پلاسما اهدا کنند.