به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته با تاکید بر اینکه اقدامات اجرایی به منظور تکمیل پل های تقاطع ثامن روی احداث پل های تامین کننده گردش ترافیکی شرق به جنوب متمرکز شده است، از پیشرفت قابل ملاحظه عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح خبر داد.

وی با بیان آنکه از میان 3 پل طراحی شده به منظور تامین گردش ترافیکی شرق به جنوب، پل موجود در امتداد بزرگراه امام رضا(ع) طی سال های گذشته احداث شده است، یادآور شد: عملیات احداث کوله ها و پایه های میانی در مورد سایر پل های موجود در این مسیر به اتمام رسیده است و به زودی شاهد آغاز عملیات نصب تیرهای عرشه در این سازه ها خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اعلام اتمام عملیات زیرسازی مسیر موقت اتصال بزرگراه شهید رستگار به بزرگراه امام رضا(ع)، از مهیا شدن شرایط برای اجرای عملیات روسازی آسفالتی در این مسیر خبر داد و گفت:  گردش ترافیکی شرق به جنوب تقاطع تا زمان تکمیل عملیات اجرایی پل های در حال احداث از طریق میدان آقانور، مسیر کندرو غرب به شرق و راستگرد غرب به جنوب تقاطع صورت خواهد پذیرفت تا به این ترتیب شرایط امکان بهره برداری از فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار فراهم شود.

  شایان ذکر است تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه های امام رضا(ع)، شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری قرار دارد، دارای 5 پل روگذر و یک مسیر زیرگذر می باشد. پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) تنها پل این تقاطع غیرهمسطح است که زیر بار ترافیک رفته است.