به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، پیمان پورنصر شهردار منطقه ضمن عرض سلام و خیر مقدم به حاضرین در جلسه، بویژه شهردار محترم تهران و عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترمشان و دکتر حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران، سردار حمیدی فرماندهی محترم راهور تهران بزرگ، مدیران کل سازمان فنی و عمران شهرداری تهران، خانواده محترم شهیدان خالقی پور و تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید تندگویان و شهید نواب صفوی از پروژه های بزرگ شهر تهران است که از سنوات گذشته مطالعاتش شروع شده بود که با پشتیبانی شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران مقدماتش آغاز شده و امروز به برکت حضور شما عزیزان شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم.

وی افزود: همانگونه که مستحضرید اجرای پروژه های کوچک مقیاس و توسعه محور محلات از اولویت های شهرداری تهران است که در سال 1399 شاهد بهره برداری از 64 پروژه عمرانی، ترافیکی و اجتماعی در منطقه 16 با حضور معاونان شهرداری تهران بودیم، پروژه های شاخصی چون اجرای طرح کاپ و حذف 205 مخزن زباله، بهره برداری از نیروگاه خورشیدی 15 مگاواتی، اتصال خیابان شهید خانی باصری به خیابان شهید رجایی، اصلاح هندسی بزرگراه بعثت از محورهای اصلی مقابل ترمینال جنوب، احداث 6 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن که تا 14 کیلومتر افزایش خواهد یافت، ترمیم پله های گودهای محله باغ آذری، فعال سازی QR cod پرتال منطقه برای معرفی مشاهیر و مفاخر و ... که از پروژه های شاخصی است که به بهره برداری رسید و فاز دوم مجموعه فرهنگی ، ورزشی شهربانو، مجموعه ورزشی شهدای گمنام محله جوادیه، افتتاح اولین موزه محلی محله نازی آباد، راه اندازی آکادمی فوتبال میثاق و ... هم تا پایان سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید و این نشان دهنده آن است که منطقه 16 پیشگام در اجرایی کردن پروژه های توسعه محور محلات بوده است.

شهردار منطقه 16 خاطرنشان کرد: پروژه زیر گذر تقاطع غیر همسطح شهید تنگویان –شهید نواب صفوی نقش فرامنطقه ای دارد ، این محور از محورهای پرتردد شهر تهران است زیرا شهروندان تهرانی هم برای زیارت اهل قبور (بهشت زهرا) و هم برای مسافرت به استان های جنوبی در این مسیر رفت و آمد دارند و به نوعی درگیر این گره ی ترافیکی می شوند، این نقطه ، نقطه حساس و پر ترافیکی است که تمهیدات ویژه ای را می طلبد تا بتوانیم با حل این مشکلات و رفع گره ترافیکی آسایش را برای شهروندان به ارمغان آوریم.

وی ادامه داد: این پروژه با ویژگی هایی چون فایده سوخت لیتر برای هر خودرو در سال= 76 لیتر، کاهش تولید آلاینده برای خودروهای عبوری در سال= 39 کیلو گرم، کاهش تاخیر زمان سفر برای هر خودرو عبوری در سال=22،8 ساعت-وسیله و با مشخصات اتصال نواب جنوب به میدان بهمن و اتصال میدان بهمن به بزرگراه آزادگان تا پایان بهار 1400 به بهره برداری می رسد، این پروژه از مطالبات مهم شهروندان منطقه ، شورایاران و معتمدین محلات بود که از سنوات گذشته به صورت مکرر مطرح شده بود.

پیمان پورنصر شهردار منطقه در پایان از مهندس کاظمی مشاور و مدیر دفتر شهردار تهران بابت حمایتهایشان، مهندس صبوری معاون فنی عمران شهرداری تهران و کمک در انتخاب پیمانکار ، از زحمات مهندس یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، دکتر مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توکلی شهردار منطقه 19 بابت تجهیز کارگاه و از همه حاضرین تشکر و برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز ضمن تبریک هفته وحدت بیان داشت: در این محدوده فقط در سال 98 ، 4 کشته داشتیم ، مشکلات ترافیکی در پنجشنبه های آخر سال و مناسبت های دیگر از دغدغه های شهروندان بود، امید است با افتتاح این پروژه تسهیل در تردد و عبور و مرور، ایمنی تردد و آرامش برای شهروندان به ارمغان آورده شود.

افشین حبیب زاده عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن قدردانی از حاضرین گفت: مهمترین ویژگی این پروژه اهمیت آن از نظر زیست محیطی است که 39 کیلوگرم از آلودگی را کاهش می دهد و بسیار قابل توجه است، این پروژه ها و کلنگ زنی ها باید در مناطق 22 گانه آغاز شود و ادامه داشته باشد.

پیروز حناچی شهردار تهران ضمن تبریک ایام مبارک ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت  و تشکر از حاضرین علی الخصوص مادر شهیدان خالقی پور که با حضور خود این مراسم را متبرک کردند و جناب آقای حبیب زاده که مثل همیشه یار و یاور بوده، از شهردار منطقه 16 تشکر کرد بابت گزارش خوبی که ارائه دادند و اظهار داشت: بخش مهم پروژه ها، بخش نیروگاه خورشیدی بود که به بهره برداری رسیده و موضوع بسیار مهمی است، در این ماه به میمنت میلاد مسعود رسول اکرم (ص) ، خدمات ویژه ای را برای شهروندان ارائه خواهیم کرد، 100 دستگاه مینی بوس و اتوبوس به حمل و نقل شهری اضافه خواهد شد، پروژه ی حاضر در سه فاز، فاز اول مسیر مستقیم میدان بهمن، فاز دوم به سمت نواب شمال و فاز سوم به سمت میدان بهمن از طریق پل هوایی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در این شرایط سخت، اوج تحریم ها و شرایط خاص کرونا همین دو مورد برای فلج شدن پروژه ها کافی است ولی همکاران من با امید به خدا و پشتیبانی اعضای شورای شهر خدمات رسانی به شهروندان تهرانی را در اولویت قرار داده اند.

شهردار تهران در پایان از همه حاضرین در مراسم، سردار حمیدی ، دکتر حبیب زاده و همه کسانی که به ایشان ابراز لطف داشتند تشکر کرد.

در پایان مراسم مدعوین در محل کلنگ زنی حاضر شده  و با اجازه شهردار تهران که فرمودند بنام نامی رسول اکرم (ص) کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهید تندگویان-شهید نواب صفوی را آغاز می کنیم با ذکر صلوات ، کلنگ زنی انجام شد