به گزارش اکونا پرس،

هم اکنون ۹ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور می گذرد و همچنان این ویروس جان شهروندان ایرانی را می گیرد، با تمام تلاش و مجاهدتی که ستاد ملی مقابله با کرونا و مدافعان سلامت در بیمارستان ها انجام می دهند، این ویروس منحوس هر روز جان شمار زیادی از مردم را در ایران می گیرد.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و از همه مهمتر برگزاری تجمعات مختلف غم و شادی، دورهمی های خانوادگی و سفرهای غیرضروری از جمله علل افزایش آمار مبتلایان به کویید ۱۹ و متوفیان است.

ستاد ملی کرونا برای مقابله از شیوع این ویروس منحوس اقدامات زیادی از جمله دورکاری کارمندان را در دستور کار خود قرار داده است، ولی کارکنان برخی سازمان ها و نهادهایی که در بحث درمان کرونا و کف و دفن اموات دخیل هستند نه تنها دورکار نشده اند بلکه پرکارتر از گذشته نیز شده اند.

 در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تطهیر، شرایط دفن متوفیان و وضعیت کارکنان ، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) جزییات  بیشتری می‌دهد

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه کارکنان این سازمان در حدود هشت ماه است که در آماده باش کامل هستند، اظهار داشت: ۵۰ درصد آمار متوفیان کرونای کشور برای انجام امور کف و دفن به این سازمان منتقل می شوند و همین امر موجب سختی کار کارکنان شده است.

سعید خال با بیان اینکه تمامی شیوه نامه های بهداشتی در بهشت زهرا(س) رعایت می شود، عنوان کرد: تاکنون هفت بار تست کرونا از کارکنان این سازمان گرفته شده است، افراد آلوده به کویید ۱۹ برای جلوگیری از شیوع ویروس قرنطینه و درمان شده اند.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات بهداشتی انجام شده در بهشت زهرا(س) باعث شده که تاکنون به رغم آلودگی کارکنان کسی از آنان قربانی این ویروس منحوس نشوند.

خال با اشاره به دورکاری تمامی کارکنان سازمان ها و نهادها، ابراز کرد: کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) به دلیل اینکه کار کفایی و شرعی مردم را انجام می دهند بجای دور کاری دوبل کار شده اند.

وی یاد آور شد: فشار سنگینی روی دوش کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) است این افراد به دلیل ۲ برابرشدن تعداد متوفیان نسبت به سال گذشته از اول صبح تا آخر شب در حال انجام امور متوفیان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه از شیوع موج سوم و افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا از ۱۳ درب بهشت زهرا(س) فقط ۲ درب اصلی باز است، گفت: از مردم خواهش می کنیم فقط برای انجام امور کفن و دفن به بهشت زهرا(س) مراجعه کنند.

خال اضافه کرد: برای دفن اموات نیز از مردم خواهش می کنیم با کمترین افراد مراجعه کنند تا بتوانیم از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا (س) به طور میانگین روزانه بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ متوفی دارد، افزود: به این آمار باید ۵۰ درصد کل قربانیان کرونا را نیز اضافه کرد و حال اگر در کنار هر متوفی ۱۵ تا ۲۰ نفر بیایند ببنید چه آمار جمعیتی بالایی می شد از همین جهت از تمامی شهروندان درخواست داریم با کمترین نفرات برای امورکفن و دفن به این سازمان مراجعه نمایند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه روزانه هفت مرتبه بخش های مختلف این سازمان گندزادیی ضدعفونی می شود، بیان داشت: تمامی آمبولانس های حامل اموات، محل برگزاری نماز میت و بخش های مختلف سازمان با توجه به افزایش مراجعه کنندگان ضدعفونی می شود.

خال ادامه داد: نماینده وزارت بهداشت برای نظارت دقیق عملکرد سازمان بهشت زهرا(س) در این مکان مستقر شده و تمامی امور زیر نظر این فرد انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه متوفیان کرونایی بنا به درخواست خانواده در هر قطعه ای دفن می شوند، افزود: هیچگونه محدودیتی در زمینه دفن اموات کرونایی نداریم فقط این متوفیان با دستورالعمل های بهداشتی خاصی خاکسپاری می شوند.

بهشت زهرا (س) با مساحت ۵۸۴ هکتار به عنوان بزرگترین آرامستان کشور در جنوب تهران واقع شده است و فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد و هم اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است./ایرنا