به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ ،آئین نکوداشت ۹۵سالگی محمد‌علی اسلامی ندوشن، شاعر، نویسنده و پژوهشگر به همراه رونمایی از خیابان، سردیس و کتاب «مردی که ایران را از یاد نبرد روز  شنبه ۱۷ آبان ‌ماه  ساعت ۱۶ با حضور محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران؛ تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶تهران؛ سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی شهر تهران؛ سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران؛ فریدون مجلسی، نویسنده و مترجم؛ کامیار عابدی، نویسنده، پژوهشگر؛ سهیل محمودی، شاعر و نویسنده و چندی دیگر از اهالی ادب و هنر در خیابان استاد اسلامی ندوشن(شاهد سابق) برگزار شد.

در ابتدای آئین نکوداشت، محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز قرار بود که مراسم اصلی با همکاری و هماهنگی دانشگاه تهران، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری برگزار شود و محل نشست هم فضای روبه‌رو دانشکده ادبیات دانشگاه تهران باشد، اما به‌دلیل ابلاغیه دستورالعمل ستاد مرکزی مقابله با کرونا این مراسم به‌دلیل حفظ سلامت شهروندان در مکان ذکرشده لغو شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما به‌دلیل اینکه دستورالعمل قانونی ضوابط نام‌گذاری این بود که در مدت‌زمان مشخص و تعیین‌شده رونمایی صورت بگیرد، نتوانستیم که این مراسم را به‌تعویق بیاندازیم، پس این آئین را به‌همراه رونمایی از نام خیابان، سردیس و کتاب «مردی که ایران را از یاد نبرد» را در فضایی باز با همت سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۶ رونمایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا بتوانیم برای ماندگار کردن نام استادان و بزرگانی که در این شهر سالیان سال مشغول خدمت بودند، با نام ایران، فرهنگ، علم و دانش تلاش کردند، دانشجویان خود را پرورش دادند، یک لحظه از نام ایران غافل نشدند و حوزه فرهنگ دغدغه اصلی‌شان بود، این‌گونه اقدامات را اجرایی کنیم تا بتوانیم کمی از زحماتشان را ارج نهیم. خوشحالیم که این رویداد ارزشمند در زمان حیات محمدعلی اسلامی ندوشن اتفاق افتاده و امیدواریم که بتوانیم این مسیر را برای دیگر بزرگان و نام‌های درخشانی که در این دیار زحمت کشیدند، ادامه بدهیم.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶تهران در ادامه عنوان کرد: شهرداری منطقه ۶ تهران پیرو دستورها و اقدامات پیگیری‌شده، این رویداد مبارک را اجرایی کرد. خیلی خوشحالم که در مراسم رونمایی از خیابان و سردیسی هستیم که متعلق به نام بزرگ محمد‌علی اسلامی ندوشن است و خداراشکر این کار را در مقام استادی انجام می‌دهیم که در قید حیات است و این ظرفیت در حضور او انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: امیدوارم که از این‌گونه اتفاقات موثر و فرهنگی باز هم صورت بگیرد. بسیار مفتخریم که شخصیت‌های بزرگی را چون محمد‌علی اسلامی ندوشن در منطقه ۶ داریم و با مرکزیت دانشگاه تهران و استادانی که در این دانشگاه خدمت می‌کنند می‌توانیم به این مسئله اذعان داشته‌باشیم که این منطقه، جزء فرهنگی‌ترین مناطق شهر تهران و حتی کشور است.

فرهادی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نکوداشت و یاد نخبگان، فرزانگان و مشاهیر ایران در زمان حیاتشان مورد توجه نهادها و متولیان فرهنگی قرار داشته باشد، گفت: خرسند هستیم که نامگذاری خیابانی به نام و یاد استاد ندوشن در زمان حیات ایشان صورت می‌گیرد.

شهردار قلب فرهنگی پایتخت بر استفاده از ظرفیت‌های نمادین شهر به منظور جلب نگاه شهروندان به سوی سیره مشاهیر کشور و الگوسازی عملی از نخبگان علمی در جامعه تاکید کرد

در ادامه نیز متن سخنرانی دکتر شیرین بیانی، همسر محمد‌علی اسلامی ندوشن توسط سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی شهر تهران قرائت شد.

در پایان نیز از تابلوی نام خیابان، سردیس و کتاب «مردی که ایران را از یاد نبرد(جشن‌نامه استاد محمد‌علی اسلامی ندوشن)» با حضور محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران؛ تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران؛ سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیبا سازی شهر تهران و ... رونمایی شد.

این برنامه به همت شهرداری منطقه ۶، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و کارگروه مشاهیر شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد