به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، محمد جواد حق شناس ، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دراین مراسم با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهیدان در تمامی حوزه های ارزشی از جایگاه والایی برخوردارند و درعصر امروز  علم ،معرفت و اندیشه است که  به این جایگاه شهیدان درخشندگی  و قوت می دهد .

وی با تقدیر از رویکردهای  مدیریت شهری به هنر و جاودانه کردن نام و یاد شهدا گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا از یک اثر هنری  رونمایی کنیم که  هنرمند با  نگاه ارزشی تصویر یکی از شهیدان حوزه هنر و قلم را  به تصویر کشیده است.

وی افزود: سید مرتضی آوینی راوی دفاع مقدس  بود  که برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس  تلاش  فراوانی کرد و  آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

حق شناس افزود: تا زمانیکه تاریخ ،هنر و ادبیات است نام شهدا ماندگار خواهد ماند و اجرای این طرح های هنری  ،اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر برای جاودانه  و ماندگار کردن  یاد  وخاطره دلاوری ها و رشادت های غیور مردان ایران اسلامی  است.

 حسن رحمانی ،شهردار منطقه2 نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی نسل جدید با چهره های شاخص دفاع مقدس افزود:   به منظور هویت بخشی به سیمای شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصویر شهید آوینی بر دیواره بزرگراه شیخ فضل اله نوری  با هماهنگی سازمان زیباسازی ترسیم شد.

وی  افزود: با توجه به رویکرد مدیریت منطقه در حفظ و اشاعه ارزش های دفاع مقدس ، جانمایی تابلوی شهدای محلات را  در دستور کار قرار داده است و  این اقدام هنری و ارزشی با هماهنگی سازمان زیباسازی و مدیران محلات اجرا می شود  .

 براساس این گزارش  این اثر هنری و ارزشی به طول ۲۰۰ متر مربع با بهره گیری از تکنیک رئال و آکرولیگ  با هنرمندی استاد صابری یکی از هنرمندان کشور اجرا شد.