به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15 ، اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی  منطقه با بیان این مطلب افزود: این کلاس ها آموزشی  با هدف افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل ، عوارض ، پیشگیری و درمان دیابت برای شهروندان منطقه 15 به صورت آنلاین و یا کلیپ های ضبط شده با حضور متخصصان  تا 30 آبان در فضای مجازی به اجرا درمی آمد.

 او به شعار هفته جهانی دیابت در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار امسال « پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می کنند» انتخاب شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به قالب های محتوای آموزشی در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری وبینار های آنلاین، انتشار کلیپ های آموزشی ، ارائه مشاوره تغذیه و بهداشت روان و پاسخ به سوالات شهروندان از جمله این برنامه است.

 او گفت: بیماری خاموش، خودمراقبتی، راه های پیشگیری از دیابت و نشانه های آن،  تغذیه سالم  از موضوعات کارگاه های آموزشی مجازی است.

 مختاری همچنین  به اجرای طرح سلامتیاراشاره کرد و گفت: سلامتیاران تائید شده ی اداره سلامت منطقه در خانه های سلامت منطقه ، با بیماران دیابتی شناخته شده  تماس گرفته شده و مشاوره روانی و تغذیه ای به آنها می دهند.

 او افزود: شهروندان به منظور اطلاع بیشتر از زمان برگزاری وبینارهای آموزشی و بهره مندی از سایر برنامه های سلامت محور می توانند به آدرس اینستاگرام shahrdari15_salamat مراجعه کنند.

بر پایه این گزارش ؛ طبق اعلام  وزارت بهداشت، دیابت بیماری خاموشی است که بیش از 50 درصد مبتلایان به آن از بیماری خود خبر ندارند و به همین علت تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر روز در حال افزایش است.