به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی، سید مجتبی موسوی‌معاف در جلسه ارتباط مستقیم سامانه ۱۸۸۸ که بصورت ویدئوکنفرانسی و با حضور شهرداران مناطق ۱۱ و ۲۲ برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: سامانه ۱۸۸۸ همواره در تلاش است با تقویت همکاری‌های بین‌بخشی، برای جلب رضایت مردم در چارچوب ضوابط جاری در شهرداری تهران گام بردارد.

موسوی‌معاف با اشاره به ضرورت حل مشکلات فرامنطقه‌ای و ریشه‌دار افزود: برخی موضوعات و مشکلات ریشه‌دار در مناطق نیاز به کمک فرامنطقه‌ای، همکاری و تعامل حوزه‌های تخصصی دارد و سامانه ۱۸۸۸ با پشتوانه پیام‌های مردمی آماده ارائه گزارش به حوزه‌های بالادستی برای تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری در مورد این نوع مشکلات است. به عنوان مثال موضوع نیمه کاره ماندن بازسازی طاق‌نصرت و خطرساز بودن داربست‌های نصب شده در منطقه ۱۱ از این دست مشکلات است.

رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ همچنین در خصوص برخی مشکلات در مناطق ۱۱و ۲۲ عنوان کرد: مشکل تابلوهای صنفی در خیابان جمهوری و گلایه‌مندی از اجرای طرح کاپ در منطقه ۱۱ و همچنین موضوعات تاخیر در اجرای برخی آرای ماده صد از سال ۹۸، گلایه‌مندی در خصوص ترمیم آسفالت شهرک الهیه، مشکل اصلاح هندسی در بلوار آزادی، مزاحمت کارخانه پسماند و بتن در محدوده چیتگر و نحوه رسیدگی به فضای سبز دهکده المپیک در منطقه ۲۲، از مهمترین مشکلات منعکس شده توسط شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ بوده است.

براساس این گزارش، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و اولویت رضایت مردم در این منطقه گفت: با توجه به این اولویت، موضوعات سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در کلیه جلسات شورای معاونین منطقه طرح و بررسی می‌شود و ۳۸ پروژه محله‌محور بر اساس پیام‌های این دو سامانه در منطقه ۱۱ تعریف شده است.

وی همچنین در خصوص مشکلات مطرح شده در منطقه خاطرنشان کرد: برای پروژه بازسازی طاق نصرت در حال همکاری با سازمان میراث فرهنگی هستیم که تا پایان سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید.

آبادیان افزود: منطقه ۱۱ به دلیل وجود مراکز تجاری و اداری متمرکز، تراکم سیار و شناور بالایی دارد و روزانه چندین برابر ظرفیت خود میزبان شهروندان است؛ بنابراین طبیعی است موضوعات نگهداشتی نظیر : نظافت، سدمعبر و ... در این منطقه با فراوانی بیشتری نسبت به مابقی مناطق روبرو باشد و این موضوع باید در گزارشات و تحلیل رسانه‌ها دیده شود.

علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت رسیدگی و پاسخگویی به مطالبات شهروندان، در خصوص موضوعات طرح شده گفت: آرای صادره کمیسیون ماده صد شامل پروژه‌های مسکونی کوچک مقیاس، تجاری و اداریست که آرای صادره در خصوص املاک تجاری و اداری با جدیت در حال اجراست

.وی در مورد آسفالت شهرک الهیه تصریح کرد: علیرغم امتناع هیات مدیره از تحویل این شهرک به شهرداری، در سال جاری منطقه ۲۲ اقدام به ترمیم آسفالت دو معبر اصلی این شهرک نموده و در خصوص چهار معبر آن نیز با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام خواهیم کرد.

نوذرپور در خصوص اصلاح هندسی دوربرگردان بلوار استادیوم آزادی و مشکل زیرگذر کوهک نیز تاکید کرد: طی ماه‌های آینده هر دو موضوع انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ موضوع مزاحمت کارخانه پسماند را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان مدیریت پسماند مقرر است با اجرای طرح خط بازیابی مواد، این مشکل برطرف گردد. کل این مجموعه با سیستم ام ار اف جمع آوری می‌شود و در مورد آبیاری فضای سبز دهکده المپیک نیز بازدید و بررسی موضوع را در دستور کار همکاران قرار دادیم.

گفتنی است در جریان ارتباط تلفنی این هفته ، ۱۷۶ شهروند با شهرداران مناطق ۱۱ و ۲۲ بصورت تلفنی گفتگو کردند که موضوعات سدمعبر، نظافت، آسفالت از مهمترین مسائل طرح شده توسط ۹۸ شهروندی بود که با شهردار منطقه ۱۱ گفتگو کردند.

همچنین مباحث شهرسازی، خدمات شهری، اصلاح معابر و اصلاح رمپ و دوربرگردان مهمترین موضوعات ۷۸شهروندی بود که با شهردار منطقه ۲۲ صحبت کردند.