به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 تهران، "محمد محمددوست" شهردار منطقه 4 در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس بانو مرحومه "مرضیه حدیدچی"(دباغ) افزود: بانوان بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 و سرنگونی طاغوت نقش آفرینی کردند و در راس این بانوان مبارز "مرحومه حدیدچی"بود که با رفتار، اخلاق و منش و ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر پایه آن ها نهاده شده است، توانست به عنوان یک زن انقلابی به نسل های بعدی معرفی شود.

او افزود: نامگذاری بوستان بانوان منطقه 4 به عنوان پنجمین بوستان بانوان پایتخت، گامی در جهت تجلیل و بزرگداشت مقام این بانوی مجاهد به عنوان الگوی شایسته یک زن انقلابی است و باید قدردان مجاهدت های ایشان بود.

راضیه دباغ فرزند بانو مرضیه حدیدچی:

رفتار و اعمال خانم حدیدچی نشان از ولایت پذیری ایشان بود

در ادامه مراسم "راضیه دباغ" فرزند مرحومه حدیدچی(دباغ) ضمن قدردانی از توجه ویژه شهردار و مدیران منطقه 4  افزود: امروز یکمین سال از افتتاح این بوستان می گذرد و همزمان با روز مراسم خاکسپاری بانو "مرضیه حدیدچی، شاهد رونمایی از تندیس این بانوی بزرگ مبارزهستیم و به نمایندگی از خانواده بزرگ دباغ از مدیران شهری منطقه 4 قدردانی می کنم.

او در ادامه با اشاره به ویژگی های ولایت پذیری این بانوی مبارز افزود: از مهمترین ویژگی های شخصیتی بانو "مرضیه حدیدچی" بعد ولایت پذیری این مادر مبارز و ولایت مدار بود.

او اضافه گرد: اگر این بعد ولایت پذیری به این شدت در خانم دباغ نبود شاید برخی از رفتارها و اعمالش مورد عنایت قرار نمی گرفت و امروز شاهد این منزلت و جایگاه نبودیم و امیدوارم همه ما در ولایت پذیری وظیفه مان را به درستی انجام دهیم. 

دباغ در ادامه به سایر ابعاد شخصیتی مادر بزرگوارشان اشاره کرد و گفت: اگر امروز از ایشان به نیکی یاد می شود در کنار مادر بودن، یک فرمانده جنگ، یک بسیجی فعال، یک نماینده مجلس دلسوز، یک انسان گشاده دست در عین جسارت و شجاعت بی نظیرشان دارای قلبی مهربان و رئوف بودند که همه اینها در کنار بعد مهم  و اصلی مذهبی که دارا بودند  و با اراده و پشتکار توانست به این عزت برسه که همگان از ایشان به نیکی و بزرگی سخن می گویند. 

او، حضور مرضیه حدیدچی در کنار حضرت امام خمینی(ره) را معرف یک بانوی اسلام با ظاهر و پوشش و بینش کامل کننده رسالت امام در سرزمین های بیگانه عنوان کرد و افزود:در آن مقطع حضرت امام(ره) برای رسالت خویش همراهی یک زن را در کنار خویش ضروری دانستند تا بتوانند پیام اسلام که همانا تساوی زنان ومردان و تاثیرگذاری حضور ایشان برای معرفی اسلام بود را نشان دهند .

فرزند مرحومه حدیدچی با اشاره به بیانات حضرت آیت اله خامنه ای(مدظله العالی) در خصوص این بانوی مبارز گفت: حضرت آقا در فرمایشاتشان از خانم دباغ به عنوان یک مبارز انقلابی خستگی ناپذیر یاد می کنند، کسی که با خدا معامله می کند و با داشتن 8 فرزند و همسر ابعاد مذهبی دین را اجرا و خودش را وقف مردم می کند.

در ادامه "محمد خادمی" معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از مجاهدت این بانوی مومنه و بزرگوار یاد کرد و افزود: سرکار خانم دباغ تمام عمر خود را صرف مبارزه وتلاش برای اعطای کلمه الله بر روی زمین کردند و در نقاط مختلف عالم مجاهدت کردند و سهم بزرگی در شکوفایی انقلاب اسلامی دارند.

او در ادامه گفت: و امروز سهم ما در مقابل این همه از خودگذشتگی و حقی که بر گردن ما دارند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان به عنوان بانوی مبارز و فداکار است که متعلق به همه مردم ایران بودند و هستند.

گفتنی است بوستان مرضیه حدیچی پنجمین بوستان مخصوص بانوان تهران در فضایی به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار در حاشیه بزرگراه شهید بابایی و در دل جنگل 85 هکتاری لویزان واقع و آبان ماه سال 1398 با حضور دکتر حناچی شهردار تهران به بهره برداری رسید.