به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام این خبر، عنوان کرد: خروج بافت های فرسوده از شرایط نابسامان کنونی، متضمن اقدامات متعددی است که از آن جمله می توان به افزایش نفوذ پذیری معابر جهت تسهیل تردد اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که بر اساس بند ۲-۱۱ طرح تفصیلی مصوب شهر تهران، حداقل عرض معابر دسترسی در شهر تهران ۶ متر است، تصریح کرد: در فرآیند نوسازی، عقب نشینی تدریجی و افزایش عرض گذرها همزمان با تجمیع پلاک های ریزدانه و دارای ناپایداری سازه ای صورت می گیرد؛ بر همین اساس تاکنون نزدیک به نیمی از پلاک های واقع در بافت فرسوده اقدام به نوسازی کرده اند. 

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، جانمایی ناصحیح تیرهای برق کوچه ها یکی از مشکلات بافت های فرسوده پایتخت است که معابر را، با وجود عقب نشینی پلاک های مجاور محور، در حالت نفوذ ناپذیری نگاه می دارد و تردد را برای خودروهای امدادی در شرایط خاص و بحرانی سخت و یا ناممکن می سازد و انتقال مصالح و ادوات ساخت و ساز پلاک های در دست نوسازی را در میانه یا امتداد معابر با مشکل مواجه می نماید.

علی اکبری یادآور شد: سازمان نوسازی شهر تهران، به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، در سالهای اخیر تلاش های زیادی را جهت ایجاد بستری برای تحقق مدیریت هماهنگ و همکارانه بین همه دستگاه ها و نهادهای مسئول در نوسازی شهری به عمل آورده است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی تهران در بافت های فرسوده اشاره کرد. 

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسات که در سطوح مدیریتی دستگاه های متولی زیرساخت و خدمات برگزار می شود، برنامه ریزی هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای تحقق برنامه های مذکور است تا همگام با حوزه نوسازی مسکن، بتوان ارتقای خدمات پشتیبان سکونت و زیرساخت های لازم در محلات را نیز پیش برد.

به گفته این مقام مسئول از حدود یکسال و نیم گذشته و با تکیه بر برداشت های میدانی توسط دفاتر توسعه محله و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، تعداد ۲۶۶۰ اصله تیر برق چوبی و یا معارض که مانعی بزرگ در مسیر نفوذ پذیری معابر واقع در بافت های فرسوده است، احصا شد که طی جلسات منظم و به تفکیک هر منطقه از شهر تهران، جابجایی آنها در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت یکسال و نیم از فعالیت کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران، می توان به یکی از نتایج مهم آن که جابجایی ۱۲۰۰ اصله از تیر برق های معارض می باشد اشاره نمود که اقدامی مهم و اساسی در ارتقاء ایمنی و رفع خطرپذیری بافت های فرسوده و ارتقاء کیفیت زیرساخت محسوب می شود.

علی اکبری ضمن تقدیر از اقدامات متعهدانه و دغدغه مند شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، ابراز امیدواری کرد که با حمایت های دولت و تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، سایر تیرهای برق معارض باقی مانده در معابر بافت فرسوده نیز به نحو مطلوبی ساماندهی شوند و این امر به عنوان الگویی موفق از مدیریت هماهنگ شهری برای سایر اقدامات مشابه دستگاه های خدماتی و زیرساختی معرفی گردد.