به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه٢٢؛ به نقل از دفتر محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ٢٢، حضور این پرنده بزرگ سفید در سال جاری در دریاچه شهدای خلیج فارس ثبت شد.

به گفته امیرحسینی، مدیر عامل انجمن محیط زیست شایان و مشاور پرنده نگری محیط زیست منطقه ٢٢، در حال حاضر یک قطعه از این پرنده در ساحل دریاچه حضور دارد و گردشگران می توانند بدون نیاز به دوربین، حواصیل (اگرت بزرگ) سفید را مشاهده کنند.

گفتنی است اندازه حواصیل (اگرت)سفید بزرگ به 88 سانتی‌متر می رسد. حواصیل بزرگ پرنده‌ای است با پروبال سفید یکدست که از هر حواصیل یا اگرت سفید دیگری بزرگتر است . گردنش خیلی دراز، باریک و زاویه‌دار است و کاکل مشخصی ندارد . منقارش یا زرد یکدست و یا قسمتی از نوک آن سیاه است . پاهایش سیاه مایل به سبز است، در حال که اگرت کوچک پنجه‌های زرد رنگ دارد. در فصل زادوولد بخش بالایی پاها نارنجی مایل به صورتی است و پرهای شانه‌اش رشد زیادی پیدا می کند که به صورت شنل آویخته‌ای در می‌آید و از حد دم بلندتر می شود. حواصیل زرد و گاوچرانک مه در حال پرواز از دور سفید بنظر می آیند، از این پرنده خیلی کوچکتر و به نسبت پرجثه‌ترند .

اگرت (به انگلیسی: Egretta)‌، از دسته حواصیلیان متوسط‌الجثه است که بیشتر در مناطق دارای آب و هوای گرم پرورش پیدا می کند و گونه‌های مختلف آن در بیشتر نقاط جهان یافت می‌شود.

این پرندگان از نظر ظاهری شبیه به مرغ ماهیخوار هستند و دارای گردنی دراز و پاهایی بلند می‌باشند. پرهای این پرندگان یا به طور کامل سفید بوده و یا همچون حواصیل کوچک آبی تنها در دوران جوانی پرنده سفیدرنگ می‌باشند. همچنین این پرنده دارای پرهایی زینتی ‌است .

تولید مثل اگرت‌ها در تالاب‌های باتلاقی کشورهای گرمسیری صورت می‌گیرد و آنها آشیانه‌های خود را به صورت کلونی و اغلب در کنار دیگر پرندگان آبزی بر روی درختان یا درختچه‌ها می‌سازند.

حشرات، دوزیستان و ماهی‌ها غذای این پرنده هستند.