به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی؛ این جلسه با حضور شهردار منطقه، مسؤلان نظامی و انتظامی، بسیج، رئوسای بیمارستان های مردم و بعثت، مدیران بحران و سازمان های امدادی در خصوص اقدامات و راه های مقابله با خسارت زلزله و شرایط بحرانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نقطه نظرات مختلف در خصوص اجرایی کردن عملیات مقابله با زلزله و کاهش خسارات احتمالی با استفاده از تمام ظرفیت های منطقه ای، ما بین دو استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

ارتباط با مسؤلان بهداشتی و درمانی برای استقرار درمانگاه های سیار و تخلیه اضطراری و فوری افراد، حین وقوع زلزله با توجه به کمبود مراکز درمانی در منطقه همچنین اسکان عوامل انتظامی برای برقراری امنیت و خدمت رسانی بهتر به شهروندان حین وقوع زلزله از مهمترین مواردی بود که مسئولان مربوطه در دو استان به آن پرداختند.

کامبیز مصطفی پور شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه چهارده نیز با بیان اینکه موضوع آمادگی در برابر زلزله در شرایط خاص کرونایی امروز حائز اهمیت بسیار است، بر ضرورت تهیه سناریوی عملیاتی در گام نخست آمادگی برای مقابله با زلزله نیز تاکید کرد.

مصطفی پور در ارتباط با مسؤلان بحران استان کرمان با اشاره به تنوع ارائه خدمات شهرداری افزود: شهرداری سازمانی است که ماموریت های شبانه روزی دارد، از نگهداشت شهر گرفته تا طرح هایی که مورد نیاز و مطالبه مردم است، با این حال از تمام ظرفیت و توان برای همکاری و دستیابی به هدف مشترک و خدمت رسانی به شهروندان در پی وقوع زلزله استفاده خواهد شد.

در پایان این نشست همچنین بر ضرورت جلسات مستمر و پررنگ تر مدیریت بحران، برنامه ریزی به منظور مانورهای مشترک با استان معین، رصد اطلاعات جمعیتی و مختصاتی منطقه برای تعیین استقرار و ساماندهی نیروها تاکید شد.