به گزارش اکونا پرس،

«سید مناف هاشمی» : کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل ونقل پاک و به تبع آن مدیریت گره های ترافیکی در پایتخت مهمترین خواسته ی پایتخت نشینان است گفت: کثرت خودروها، افزایش مصرف سوخت های فسیلی در بخش حمل ونقل ، ناوگان فرسوده انتشار گازهای گلخانه‌ای و به تبع همه موارد آلودگی هوا در شهر تهران سبب شده تهران در مسیر تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین پیش رود، از این جهت موضوع کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با گرمایش زمین یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

یکی از شاخص‌های اصلی رسیدن به توسعه پایدار، کارآمدترکردن حمل‌ونقل عمومی در شهرها اعلام شده است. زیرا حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرها رابطه مستقیمی با دیگر چالش‌های شهری از جمله ترافیک و آلودگی هوا دارد. بنابراین بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین رسالت مدیریت شهری در کلانشهرها به شمار می‌رود.  

استفاده و جایگزینی از انرژی های نو، توسعه فضای سبز که تاثیر زیادی بر کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا دارد، نوسازی سامانه های حمل و نقل عمومی، برنامه ریزى  کلانِ براى تحقق شهرِ انسان محور و توسعه حمل ونقل پاک و هوشمندسازی شهر یکی از برنامه های اصلی این معاوت حمل ونقل و ترافیک است .