به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22؛ علی نوذرپور، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: بنا به تعهدات حرفه ای و اخلاقی و در جهت تحقق شعار «تهران شهری برای همه»، به منظور فراهم کردن محیطی ایمن و مناسب برای استفاده شهروندان و به ویژه افراد دارای معلولیت، شهرداری منطقه اقدام به مناسب سازی بیش از 19 معبر و ساختمان در این منطقه کرده است.

نوذر پور در ادامه ضمن اشاره به اجرای عملیات مناسب سازی 44000 متر مربع از پیاده رو های سطح منطقه تا پایان سال،  افزود: طرح های مناسب سازی با در نظر گرفتن شرایط جسمی افراد توان یاب و کم توان، اجرا شده است و تا پایان سال 6 طرح مناسب سازی دیگر در منطقه از جمله اجرای عملیات مناسب سازی  بوستان های شب بو و غدیر و عملیات مناسب سازی  ساختمان های سرای محلات قائم ، باقری ، شریف و زیبادشت اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه 22 به اهمیت مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: ایستگاه های اتوبوس شهید باقری و بلوار جوزانی غربی و 3 پایانه در سطح منطقه (چیتگر، وردآورد و شهرک شهید باقری) مناسب سازی شده است.

نوذر پور تصریح کرد: پس از تشکیل کمیته مناسب سازی براساس دستورالعمل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و برگزاری جلسات متعدد با دبیران کانون معلولان محلات و انجمن اوتیسم از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، شیوه نامه مناسب سازی به مجتمع های تجاری در سطح منطقه به منظور انجام عملیات مناسب سازی ابلاغ شد.

 شهردار منطقه 22 در پایان خاطر نشان کرد: مطالعاتی درباره اجرای مناسب سازی بوستانی برای استفاده کودکان با معلولیت های خاص (اوتیسم) در سطح منطقه انجام شده است و خدمات رفاهی و آموزشی به اعضای کانون معلولان محلات از طرف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه به آنها ارائه شده است.