به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مرتضی رحمان زاده،  شهردار منطقه۱۳ گفت : همزمان با آغاز بارش های پاییزی ، نیروهای خدمات شهری و عوامل اجرائی نواحی چهارگانه در قالب اکیپ های عملیاتی و لایروبی به صورت آماده باش در معابر پر تردد ، اصلی و حساس حضور یافتند تا خللی در تردد شهروندان به وجود نیاید . 

وی افزود : پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال ها ی فرعی و اصلی از مهم ترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست و خوشبختانه از آغاز بارش تا کنون مشکل آبگرفتگی نداشتیم. 

مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه ۱۳ در خصوص وضعیت کانال ها و مسیل های منطقه افزود : منطقه دارای چهار مسیل روباز و هفت کانال است که روزانه حجم قابل توجهی از آب های سطحی شرق تهران از آن عبور می کند و برای مدیریت بهینه روان آب ها ، این مسیل  ها و کانا ل ها به صورت مرتب لایروبی و پاکسازی می شود.

شهردار منطقه۱۳ اظهارداشت: با توجه به بارش های امروز ، کنترل‌ و اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هر نوع آبگرفتگی  و آبماندگی در معابر اصلی و پر تردد صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با  اقدامات زیر ساختی و عمرانی متعدد برای مواجهه با نزولات آسمانی ،  منطقه ۱۳ یکی از مناطق بدون مشکل  به هنگام بارندگی ها است.

رحمان زاده خاطر نشان کرد: با تلاش صورت گرفته در معاونت ها و نواحی منطقه شهروندان کمترین مشکل در معابر سواره رو و پیاده رو را شاهد بودند و این منطقه توانست کمترین پیام ۱۳۷ با موضوع آبگرفتگی را به خود اختصاص دهد .

وی همچنین  به جانمایی و تجهیز سایت های برفروبی در نواحی چهارگانه و  استقرارمخازن شن و نمک و شارژ آنها اشاره کرد.