به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهرن و حومه روز یکشنبه ۱۶ آذر ماه ۹۹ فخاری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ایستگاه های تئاترشهر و میدان حضرت ولیعصر(عج) از نزدیک در جریان عملکرد شرکت بهره برداری متروی تهران قرا گرفت و از تلاش های مستمر پرسنل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قدردانی کرد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از طرح "پویش سفر سلامت" در متروی تهران گفت: تداوم سرویس دهی حمل و نقل عمومی یک ضرورت است و در هیچ کجای جهان بدون انتخاب جایگزین برای تردد شهروندان متوقف نشده است، متروی تهران نیز در کنار خدمات رسانی به شهروندان فعالیت های خوب فرهنگی را در ایستگاه ها انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه در این روزهای سخت متروی تهران بدون هیچ وقف ای با بکاری گیری تمامی ظرفیت علی رغم تحریم ها به خوبی خدمات رسانی می کند تصریح کرد: در بازدیدی که از مترو داشتم  با اینکه در ایستگاه تقاطعی بودیم امکان رعایت فاصله اجتماعی برای همه به خوبی محیا بود، اگرچه این امکان در ساعات پیک که زمان شروع و پایان ساعات ادارای است ناگزیر از بین می رود.
فخاری خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت های دولت و رییس جمهور محترم شاهد افزایش تجهیزات و تعداد واگن های مترو باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیای از غرفه های تجاری رونق گذشته را ندارند اما غرفه های عرضه ماسک که با همکاری وزارت صمت برقرار شده با تنوع بسیار و قیمت پایین ماسک عرضه می کنند و دسترسی مردم به ماسک را راحت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا همه دوران خاصی را می گذرانند افزود: شهروندان و مدیریت شهری هر کدام باید کمک کنند با رعایت دستور العمل های ابلاغی از این شرایط عبور کنیم.
وی تصریح کرد: نمی توانیم و نمی شود که به همه شهروندان بگوییم در خانه بمانند، افراد برای حضور به محل کار مجبور به استفاده از حمل و نقل عمومی هستند و فقط افرادی که می توانند با مدیریت زمان سفر و کاهش سفرهای غیر ضرور پرسنل مترو را که به طور شایسته تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به شهروندان می کنند را یاری کنند.
وی گفت: پیام های آموزشی خوبی در سطح ایستگاه ها و قطار های مترو نصب شده است اما باید یک مقداری برای نمایش این طرح در سطح شهر نیز تلاش شود و از رسانه شهر نیز در این راه می توانید استفاده کنید.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان از اطلاع رسانی خوب و به موقع شرکت بهره برداری متروی تهران در این ایام قدردانی کرد و گفت: عرضه ماسک که روزی دغدغه مردم بود این روزها به خوبی در ایستگاه های مترو در  دسترس مردم است.
دراین بازدید معاون امور فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در خصوص اجرای پویش "سفر، سلامت" و طرح فضاسازی در ایستگاه‌های متروی تهران توضیحاتی داد و گفت این پویش به منظور فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مسافران مترو در زمینه مقابله با بیماری کرونا برگزار می شود.
سید مجتبی تقوی نژاد تصریح کرد: این پویش ضمن قدردانی از کادر درمانی کشور، شهروندان را به ماندن در خانه و رعایت فاصله اجتماعی دعوت کرده، این طرح ها در قالب‌های متنوعی در معرض تماشای مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفته است. 
وی افزود: تمامی باکس‌های راهنمای ایستگاه‌های مترو در ورودی ایستگاه ها با برچسب طرح ماسک طراحی شده‌اند و شهروندان را به ورود با استفاده از ماسک به شبکه مترو دعوت می‌کند. همچنین فضای سکوی ایستگاه‌های مترو با استفاده از طرح‌های گرافیکی و تصاویری شامل فعالیت کادر درمان و خدمت‌رسانی متروی تهران به شهروندان در این روزها و پیام‌های فرهنگی با موضوع مقابله با کرونا در معرض نگاه مسافران قرار گرفته است. 
 ب معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: بخش دیگری از این طرح برپایی نمایشگاه‌های عکس و پوستر شامل "کاریکاتور" که نگاهی طنز به مشکلات بیماری کرونا در مترو دارد، "نگارگری" و استفاده شخصیت های مینیاتوری از ماسک و طرحی با عنوان "کوویدیه" که در آن با استفاده طنزگونه از اشعار شعرای نامی کشور همچون حافظ، بابا طاهر، شهریار، نیما و مولانا ، لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به مسافران مترو یادآور می شوند. 
تمامی طرح‌های مربوط به این پویش از طریق نمایشگر ایستگاه‌های مترو به نمایش گذاشته می‌شوند.