به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: شورای اجرایی و دبیرخانه طرح ارتقای احساس امنیت زنان با هدف بهسازی فضای شهری برای حضور همه افراد به‌ویژه زنان و کودکان، دستیابی به الگوی مشخص در ارتقای امنیت زنان در فضاهای شهری و حضور فعال‌تر آنان در سطح شهر با همکاری اداره امور بانوان منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله امنیت، به‌ویژه در محلات کم‌برخوردار و این نکته که بافت قدیمی و فرسوده منطقه ۱۲ و نبود حیات شبانه در بیشتر محلات آن، باعث بروز فضاهای ناامن در سطح این منطقه است، گفت: احساس امنیت، همواره یکی از بنیادی‌ترین نیازهای انسان در جامعه است و بدون برخورداری از امنیت نمی‌توان انتظار کارآیی و پویایی را در شهر داشت که در این بین زنان و کودکان به لحاظ روانی بیش از دیگران به این احساس نیاز دارند. 

سعادتی در تشریح برخی از مهم‌ترین وظایف شورای یادشده افزود: هماهنگی میان نهادها و سازمان‌های دخیل در اجرای طرح، اجرای طرح و حل مسائل و چالش‌ها، هماهنگی با سازمان‌های دخیل منطقه‌ای مانند نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، اداره برق و ... به منظور اجرای فعالیت‌های مرتبط با آن سازمان، هماهنگی بین معاونت‌های تخصصی برای پیگیری و انجام مأموریت‌های محوله، ارائه گزارش از اجرای هر گام به شورای راهبردی از جمله وظایف این شورا خواهند بود.

شهردار منطقه 12 همچنین یادآور شد: دبیرخانه اجرایی این شورا در اداره امور بانوان منطقه تشکیل می‌شود که برخی از مهم‌ترین وظایف آن، جلب مشارکت‌های مردمی، دریافت ایده و طرح‌های شهروندان، برگزاری جلسات و تهیه صورت جلسات و تجمیع گزارش‌های اجرای طرح در منطقه خواهد بود.

به گفته وی این شورا با حضور شهردار منطقه به عنوان رئیس شورا و با عضویت معاونان شهردار، شهرداران نواحی، مدیر اداره امور بانوان منطقه، نمایندگان و معتمدان محله (حداقل دو نفر)، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در منطقه، دفاتر توسعه محلی مرتبط با هر محله تشکیل خواهد شد.