به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهردرای منطقه2،علی اکبرکریمی پوردر نشست  کمیته ایمنی که با حضور نمایندگان آتش نشانی و مسئولان شهرداری این منطقه برگزار شد، با تأکید بر اولویت مدیریت منطقه در شناسایی و رفع خطر ساختمان های ناایمن گفت: شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع خطر با ساختمان های آسیب پذیر از منظر ایمنی با اولویت کاربری های درمانی، تجاری، صنعتی، اداری و مسکونی از اهداف کمیته ایمنی است .

وی ابراز کرد: براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ مبنی بر اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای رفع خطر از بناهای ناایمن و پرخطر ، اقدامات قانونی برای رفع موارد اعلامی سازمان آتش نشانی و خمات ایمنی شهرداری تهران طی بازدید از این اماکن صورت می گیرد.

معاون شهردار منطقه 2تصریح کرد: مرحله نخست فرآیند پیشگیری و افزایش ایمنی ساختمان‌ها ، صدور ابلاغ است و پس از آن در صورت عدم توجه مالکان به صدور اخطار، در نهایت به منظور حفظ جان و مال شهروندان، از طریق مراجع قضایی نسبت به چگونگی فعالیت  این مراکز اقدام خواهد شد.

کریمی پور افزود: درحال حاضر بیش از 200ساختمان ناایمن  توسط آتش نشانی شناسایی ومعرفی شده است و نواحی 9گانه منطقه اقدامات اجرایی جهت رفع خطر این ساختمان ها را دردستور کار قرار داده اند.

وی با اشاره به زمان بر بودن ایمن سازی ساختمان ها برتسریع در روند شناسایی و اجرای فرایندهای قانونی و اداری نسبت به رفع خطر ساختمان ها تاکید کرد.