به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، حمیدرضا فرخی" با اشاره به سیاست های مدیریت شهری تهران در راستای عمل به بند "ز" ماده 38 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال 1395 و نیز با استناد به برنامه 5ساله سوم توسعه شهر در خصوص اجرای طرح مدیریت سبز در ساختمان های اداری گفت: اجرای این طرح کاهش 15 درصدی مصرف حامل های انرژی از جمله شاخص های طرح ممیزی انرژی در ساختمان های شهرداری منطقه 4 را به دنبال خواهد داشت و در 17 ساختمان منتتخب در سطح منطقه اجرا می شود.

او ادامه داد: در حال حاضر در اولین مرحله وضعیت موجود مصرف انرژی (گاز و برق) و مقایسه میزان مصرف با استانداردهای موجود در ساختمان های اداری سطح منطقه 4 در حال بررسی است و در مرحله بعد موارد و مشکلات احصاء شده به منظور کاهش 15درصدی مصرف انرژی اجرایی خواهد شد.

فرخی در ادامه گفت: طی انجام این پروژه ضمن تعیین شدت مصرف انرژی در ساختمان های مورد نظر و مشخص شدن رتبه انرژی بر اساس استاندارد ، برچسب انرژی ساختمان ، دیاگرام جریان انرژی در ساختمان ها و گلوگاه های مصرف انرژی و همچنین پتانسیل های موجود جهت صرفه جویی انرژی به منظور امکان سنجی و ارائه راهکارهای صرفه جویی مصرف انرژی مورد سنجش قرار می گیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 4 خاطر نشان کرد: در گام بعدی این طرح، ممیزی مصرف انرژی برای ساختمان های سرای محلات و دیگر ساختمان های اداری در سطح منطقه 4 ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است بحث کاهش مصرف انرژی از شاخص های مهم در مدیریت سبز بوده که این مهم در اولویت فعالیت ها و برنامه های اجرایی شهرداری منطقه 4  قرار گرفته است.