به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه، ضمن تبریک خجسته سالروز ولادت حضرت زینب (س) و فرارسیدن یلدای باستانی گفت: به مناسبت ولادت اسوه صبر و ایثار و پرستار صحرای کربلا و تقارن آن با آخرین روز از فصل پاییز و آیین ایرانی یلدا، ویژه‌برنامه‌های متناسب با این شب و روز پرستار که با توجه به محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر به صورت مجازی برگزار شد، با مشارکت محلات سیزده‌گانه و نواحی شش‌گانه در منطقه قلب طهران به اجرا درآمد.

وی با یادآوری این مطلب که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، تقارن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با شب یلدا که شب جمع‌شدن خانواده‌ها در کنار هم است، خاکی از حکمت نیست، بیان کرد: بحران شیوع کرونا، یلدای متفاوتی را رقم زده و همه ما وظیفه داریم برای کمک به پرستاران فداکاری که برای سلامتی ما و خانواده‌هایمان، روزها و ماه‌ها در بیمارستان‌ها خدمت‌گزارند و این روزها، روزهای گرامی‌داشت آنهاست، مراقبت بهتری از یکدیگر داشته باشیم؛ به امید اینکه با رفع این بیماری و بهبود شرایط دوباره بتوانیم در سال‌های آینده، این مراسم ملی‌ را پرشورتر و گرم‌تر در کنار یکایک اعضای خانواده برگزار کنیم. 

سعادتی از تهیه و تولید و پخش برنامه‌های شاد و متنوع برای برگزاری یلدای مجازی در این منطقه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها که شامل خاطره‌گویی، موسیقی سنتی، نقاره‌زنی، قصه‌گویی یلدا و حافظ‌خوانی بود، در شب یلدا از ساعت ۱۸ تا ۲۴ از صفحات مجازی منطقه ۱۲ پخش و خوشبختانه با بازدید هزاران نفری شهروندان از هرکدام از این برنامه‌ها روبه‌رو شد که به این ترتیب افتخار آن را داشتیم، از این طریق در این شب، مهمان خانه‌های آنان باشیم. 

به گفته وی، توزیع لباس گرم ویژه کودکان کار و خیابان، برپایی سفره شب یلدا در سراهای محله، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی در قالب کمک‌های مؤمنانه میان نیازمندان، اجرای انواع مسابقات فرهنگی و هنری همچون عکاسی، نقاشی ویژه کودکان، حافظ‌خوانی، توزیع بسته‌های شادباش یلدا و... از دیگر برنامه‌های اجراشده به این مناسبت بوده است.

شهردار منطقه 12 همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌هایی متناسب با روز پرستار در این منطقه اظهار داشت: بازدید از مراکز درمان و بیمارستان‌های سطح منطقه و تقدیر و تجلیل از کادر درمان و پرستاران، از جمله برنامه‌های روز پرستار بود که شهرداران و مدیران اجتماعی قلب طهران آن را به انجام رساندند.

وی در پایان ضمن تبریک آغاز فصل زمستان اظهار امیدواری کرد: به امید آنکه در پی این زمستان سرد که بحران کرونا به سرمای آن دامن زده، شاهد بهاری نویدبخش سلامت و روشنی برای همه مردم جهان، به‌ویژه هم‌وطنان عزیزم باشیم.