به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مسعود لواف زاده با اعلام این خبر گفت: این میدان در ورودی دوم خاورشهر از فاز 2 ابتدای روستای قاسم آباد طهرانچی ایجاد شد و به جهت اینکه این خیابان یک محور شلوغ بین شهری به سمت شهرری است، انجام این اصلاحات هندسی بسیار مورد نیاز بود .

به گفته وی این میدان به درخواست شورایاران و اهالی خاور شهر  اجرا و  طرح مطالعاتی  آن به لحاظ تصادفات ناگوار و سرعت غیرمجاز در تقاطع ورودی شهرک خاورشهر با جاده قاسم آباد، توسط مشاور انجام شد که  پس از تائید در کمیته فنی حمل و نقل شهرداری تهران اجرای عملیات اصلاح  هندسی  این محور در دستور کار قرار گرفت.

به گفته او، طرح اصلاح هندسی میدان خاورشهر به مساحت 15 هزار  مترمربع از آبان سال جاری آغاز شده است و عملیات اجرایی طرح تا اواسط دی ماه به پایان می رسد.

لواف زاده به تشریح اقدامات انجام شده در این طرح پرداخت و گفت: احداث میدانگاه به شعاع 13 متر، عملیات خاکبرداری به مساحت هزار و 500 مترمربع ، انجام عملیات قلبه ریزی به مساحت هزار و 400 متر مربع ، احداث کانیو و جدول به طول هزار متر ، انجام پیاده راه سازی به مساحت 500 متر مربع و احداث نهر سرپوشیده به مساحت 250 متر مربع از جمله این اقدامات است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در پایان اضافه کرد:  اجرای این پروژه موجب روان سازی ترافیک، نظم بخشی، تسهیل در تردد و کاهش میزان گره های ترافیکی می شود.