به گزارش اکونا پرس،

بر خلاف تبلیغات گسترده و دروغ پراکنی های ضد انسانی که اسلام هراسی را ترویج می کنند و مبتنی بر آموزه های مذهب اسلام ، آیین دوستی و مهرورزی از ارزش های کلیدی و راهبردی مسلمانان است و این دو مفهوم الهی در تعامل مسلمانان و مسیحیان در طول تاریخ همواره از نکات و نقاط برجسته ای بوده که هیچ گاه دشمنان مسیح و حضرت رسول اکرم ( ص ) و پیروان تاریکی و مدافعان تعدی نتوانسته اند خللی در آن ایجاد کنند .

  نگاه اسلام به مسیح نگاهی اخلاقی ، ارزشی و الهی است که جایگاه ممتازی به حضرت مسیح در میان مسلمانان بخشیده است و شان  و منزلت ویژه ای برای ایشان قائل است  تا حدی که در قرآن کریم مسیح به عنوان یکی از اسوه های برتر اخلاقی معرفی شده که هر انسان موحد و آزاده ای به رعایت و التزام و اهتمام به این زیبایی های اخلاقی توصیه شده است .

حضرت مسیح که قرآن کریم از وی به" کلمه الله"و "روح الله "نام می برد در زمره صالحانی قرار دارد که امروز بشر و پیروان مسیحیت برای آزادی و صلح راهی جز توسل به آموزه ها و ارزش های الهی و انسانی متصور نیستند . راهی که بی تردید جنگ ، بی عدالتی ، اسارت انسان ، فقر و تبعیض و کینه و عداوت را از ساحت و حریم زندگی بشری می زداید .

 اینجانب ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح ( ع ) و آغاز سال نو میلادی از صمیم قلب و سویدای جان از درگاه خداوند تبارک و تعالی ،"  محبت به جای محنت " ،  " نعمت به جای نقمت " و "عشرت به جای عسرت"  را برای پیروان دین مسیح و همه انسان های آزاده آرزو می کنم و امیدوارم در سایه الطاف خداوند و تمسک به آموزه های صلحا و انبیاء صلح ، دوستی ، برادری و مدارا و گفتگو در تمامی شئون زندگی بشری حاکم شود. ‌