به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22؛ مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 22 بر اهمیت مساله زیست محیطی این تصفیه خانه برای شهر تهران و بویژه شهروندان ساکن در منطقه 22 اشاره کرد و گفت: پیرو تاکیدات دکتر حناچی شهردار محترم تهران در خصوص اهمیت بازچرخانی آب در رفع کمبود منابع آبی شهر تهران، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه اندازی و بهره برداری از این تصفیه خانه محلی به کار خواهیم بست.

در این بازدید که با همراهی جمعی از معاونین و مدیران شهری منطقه صورت پذیرفت، رحمان زاده ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در روند ساخت تصفیه خانه خرگوش دره گفت: با عنایت به تاکیدات شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهردار تهران در این خصوص و با توجه به اینکه این طرح به رفع مشکل جمع آوری و دفع فاضلاب و بوی نامطبوع این منطقه کمک شایانی خواهد کرد، مدیران و مسئولان مرتبط تمام همت خود را برای تسریع در رفع موانع و مشکلات احتمالی و نیز راه اندازی و بهره برداری آن به کار ببندند تا بتوانیم مشکلات عمده این منطقه را در این موضوع  بزودی حل و فصل کنیم.

شهردار منطقه 22 در بخش دیگری از سخنانش در حین بازدید از اراضی خرگوش دره افزود: یکی دیگر از ظرفیتهای خوب این تصفیه خانه کمک به حل بحران آب در شهر تهران و منطقه 22 است که می بایست با جدیت و درایت آن را تا بهره برداری و حصول نتیجه رضایت بخش مدیریت کنیم و این خدمت بزرگ را که از چندی قبل صحبت آن بوده است در همین دوره به اتمام برسانیم.

شایان ذکر است که سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب آب در تهران استفاده می شود که مقداری از آن از رشته کوه البرز تامین می شود. حدود ۶۰۰ رشته قنات نیز در تهران وجود داشته است که به دلیل عدم لایه روبی، از بین رفته و این رقم اکنون به ۱۵۰ رشته قنات رسیده است.

در پایان یادآور می شود این تصفیه خانه در منطقه خرگوش دره و اراضی موسوم به قلعه سلیمانخانی در غرب بزرگراه آزادگان و شمال آزاد راه تهران کرج واقع شده است که بناست با قید فوریت در دوره جدید مدیریت شهری منطقه به اقدامات لازم جهت عقد توافقنامه و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی  انجام گردد.