به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه سمیه حاجوی شهردار منطقه، معاونان و مدیران شهری ضمن بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و بافت فرسوده سطح منطقه، روند اجرای پروژه های فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.

این بازدید از عمارت کلاه فرنگی بی سیم به عنوان اولین رادیو بی سیم کوتاه و یکی از آثار ملی ایران آغاز و با حضور مدیران شهری در موزه رضا عباسی ادامه یافت.

محمد سالاری عضو و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از روند تکمیل و آماده سازی پروژه همایش های آئینی باغ صبا، ضمن اشاره به کمبود فضای فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: اقدامات مناسب به منظور تکمیل این پروژه باید توسط سازمان توسعه فضای فرهنگی صورت پذیرد.

وی در بازدید ازعمارت کلاه فرنگی عشرت آباد گفت: عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و براساس تفاهم نامه ای با سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مقرر شده که این سازمان با همکاری شهرداری منطقه 7 به مرمت و بازسازی این بنای قدیمی اقدام کنند تا امکان بازدید شهروندان از این بنای تاریخی هرچه زودتر فراهم شود.

در ادامه سالاری پس از بازدید از  امکان تاریخی و پروژه های منطقه، ضمن قدردانی از پیشگامی شهرداری منطقه 7 در تملک باغات و کاهش بافت فرسوده افزود: این منطقه باتوجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر ارگان ها، برگزاری جلسات و پیگیری و رفع مسائل، گامی بلند در جهت رفاه و معرفی این اماکن به شهروندان برداریم.

در جریان این بازدید سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ ضمن اشاره به ویژگی های خاص بافت تاریخی و بافت فرسوده منطقه گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود امیدواریم به نتایج مطلوبی در احیای بنای های تاریخی، توسعه و بهبود فضای فرهنگی و کاهش بافت های فرسوده در این منطقه برسیم.