به گزارش اکونا پرس،

سعید خال، سرپرست سازمان بهشت زهرا(س) در حاشیه این مراسم گفت: سازمان‌هایی که از فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان بهره می‌برند و توانایی بسیج شهروندان را دارند در زمینه‌هایی چون خدمات اجتماعی و بهداشتی، آموزش، عملیات نجات، خدمات فرهنگی، دینی و بسیاری دیگر از این گونه خدمات از سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر به لحاظ کیفی جلوتر و برجسته‌ترند.
وی افزود: کار داوطلبانه، از نقطه نظر جامعه، فعالیتی بسیار مطلوب در زمان فراغت است. افرادی که فعالیت های داوطلبانه و بشر دوستانه دارند، سهم قابل ملاحظه‌ای در رفاه اجتماعی ایفا می‌کنند. وجود و حضور این افراد، باعث رفاه کلی جامعه و ارتقاء سطوح مختلف اجتماع می‌شود.
خال تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان نهادی اجتماعی در راستای بهره مندی از فعالیتهای داوطلبانه و بشردوستانه شهروندان تهرانی و در راستای نقطه نظرات شهردار تهران مبنی بر مشارکت شهروندان در کلیه امور مدیریت شهری به ویژه در مواقع اضطراری و بحرانی اقدام به راه اندازی کانون تطهیرکنندگان داوطلب کرده و علاقه‌مندان در این زمینه را ثبت نام و ساماندهی می کند.
 پس از برگزاری دوره آموزشی و دریافت کارت های عضویت توسط شرکت کنندگان ،داوطلبان با حضور در سالن‌های تطهیر به صورت عملی با مراحل مختلف تطهیر متوفی آشنا شدند.