به گزارش اکونا پرس،

محمدی شهردار منطقه در این بازدید ضمن خدا قوت و تجلیل از همت و تلاش فعالان طرح، وجود نام حاج قاسم سلیمانی را یکی از دلایل پیشبرد و موفقیت  طرح دانست و یاد ایشان را عاملی در کاهش استرس روانی افراد جهادگر و شهروندان ذکر کرد.

شهردار منطقه افزود: دعای خیر مردم به همراه این تیم ساعی بوده و زحماتشان عاملی در کنترل انتقال ویروس کرونا می باشد.

  محمدی یادآور شد: این طرح متعلق به همه است و هرکس در راستای موفقیت آن با تمام توان تلاش می کند.

دکتر فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق نیز در جریان این بازدید به تشریح مراحل اجرای طرح پرداخت و گفت:  طرح با رویکرد محله محوری و با هدف بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود در یک محله برای قطع زنجیره انتقال ویروس و کاهش آسیب های همه جانبه و کمک به کادر درمان در حال اجراست و منطقه علیرغم تراکم جمعیتی بالا، در کنترل شیوع ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرده است‌.

او افزود: ۱۵۰۰ بسیجی داوطلب به همراه کادر درمانی پایگاههای بهداشت در این طرح همکاری دارند و این گروه تاکنون از میان ۱۸۹ هزار خانوار ساکن، موفق به غربالگری خانه به خانه ۱۴۶ هزار خانوار شده است.

او در ادامه یادآور شد:  فعالیت گروه جهادی این طرح در منطقه ۱۵ منحصر به فرد بوده و علاوه بر غربالگری خانه به خانه؛ در اماکن پرتردد از قبیل میادین میوه و تره بار، رستورانها، مراکز تولیدی و ادارات نیز غربالگری انجام شده است. 

وی در پایان اظهار  داشت: این طرح بدون هماهنگی و همکاری بین بخشی ارگانهای شهرداری، بسیج، سپاه و مرکز بهداشت قابلیت اجرا نداشت.