به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سید علی مفاخریان درنشست خود با مسئولان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شهید بهشتی با تشریح موضوعات و نحوه ارائه خدمات به شهروندان اظهار کرد: ارائه برخی خدمات در زمینه انتقال صنوف مزاحم، مدیریت حیوانات شهری، ساماندهی بازارهای خودرو، روزبازارها، کیوسک ها و مشاغل مرتبط با استفاده از روش‌های فناورانه و خلاقانه نیاز روز شهروندان است. 

وی بر لزوم توجه به رویکرد علمی در مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: ما معتقدیم بسیاری از چالش‌های فعلی مشاغل و صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر با استفاده از روش‌های علمی حل می‌شود و اولویت ما استفاده از این راه‌حل‌هاست چرا که در این صورت ظرفیت اشتغال در شهر قابل‌استفاده خواهد بود. 

  مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر  با اشاره به اهمیت کمک به  شهروندان در حل مسائل آسیب‌زا  ادامه داد: گاهی آلودگی‌های صوتی، بصری و زیست‌محیطی با کمک روش‌های فناورانه و خلاقانه قابل‌کنترل است و با استفاده از این روش‌ها می‌توانیم این مشاغل را در شهر حفظ کنیم. 

 مفاخریان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای فعال در فضای مجازی می‌توانند زمینه را برای ارائه خدمات هوشمند، سریع و بهینه فراهم کنند. 

وی با اشاره به مزایای برقراری ارتباطات علمی با مراکز علم و فناوری گفت: نیازهای فناورانه ما به اندیشمندان معرفی و پیشنهادهای این افراد برای حل مسائل بررسی می‌شود. امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت مجموعه علم و فناوری شهید بهشتی در پیشبرد اهداف شهرداری بهره ببریم. 

 مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در پایان اظهار کرد: در هر پیشنهادی باید موضوع تأمین انرژی، ایمنی و امنیت را در نظر داشت. همچنین رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و بهداشتی نیز در ارائه پیشنهادهای مدیریت شهری بسیار مهم است.