به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط‌عمومی سازمان بازرسی؛ شهردار منطقه ۱۴ در جلسه ارتباط مستقیم این هفته در پاسخ به تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ در خصوص خیابان کرمان گفت: مشکل خیابان کرمان یک مساله ۴۰ ساله است و به شهروندان نوید می‌دهم با توجه به تصمیمات صورت گرفته در کمیسیون ماده ۵ این مشکل رفع گردد.

کامبیز مصطفی پور همچنین از بررسی و رسیدگی سریع به برخی تماس‌های شهروندان در حین برگزاری جلسه اشاره کرد و افزود: بخشی از موضوعاتی که امروز توسط شهروندان طرح شد به سرعت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و به استناد گزارش‌های تصویری ارسالی از سوی همکاران من در سطح منطقه، این درخواست‌ها انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص مشکل اصلاح معبر در بلوار ده‌حقی که از موضوعات دارای فراوانی در تماس‌های شهروندان این منطقه با مرکز ۱۸۸۸ بود اظهار داشت: اصلاح معبر در این بلوار با پیشنهاد شورایاری محل و پس از بررسی‌های فنی و تایید راهور انجام شده است.

علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ هم در این جلسه با اشاره به وجود کارگاه‌های متعدد تولیدی در برخی خیابان‌های این منطقه گفت: رفع برخی مشکلات ناشی از فعالیت این واحده‌های صنفی همت جمعی و همکاری بین دستگاهی می‌طلبد.

 نظافت و جمع‌آوری پسماند این واحدها از مهم‌ترین مشکلات و خواسته‌های مردمی است که با توجه به عدم همکاری صاحبان مشاغل موصوف و رهاسازی حجم انبوهی از پسماندهای خاص در کنار معابر توسط ایشان، در صورت ورود شرکت ساماندهی و سازمان مدیریت پسماند قابل تحقق است.

وی همچنین  گلایه‌مندی شهروندان در خصوص مزاحمت‌های صنفی کفش‌دوزان کوچه سیف‌الدین و ظهیرالاسلام را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: حل این مشکل مستلزم تلاش چند جانبه وزارت صمت، شرکت ساماندهی و منطقه است و عملاً بدون ورود سایر دستگاه‌ها تحقق این امر امکان‌پذیر نیست.

سعادتی در رابطه با درخواست‌های مردمی پیرامون تعمیر قسمتی از سقف فرو ریخته بازار تهران گفت: مجموعه بازار تهران ثبت میراث فرهنگی شده و هر گونه مداخله در این محدوده نیازمند کسب مجوزهای لازم و حضور ناظر معرفی شده از سوی سازمان میراث فرهنگی است که بعضاً روند رسیدگی به درخواست‌های مردمی را طولانی می‌کند.

سیدمجتبی موسوی معاف رییس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ نیز در این جلسه با طرح برخی پیام‌های ماندگار در مناطق ۱۴ و ۱۲ و موانع موجود برای رفع موضوعات ریشه‌دار گفت: انعکاس اینگونه موضوعات به مرکز ۱۸۸۸ موجب طرح آنها در جلسات شورای معاونین شهردار تهران و اخذ تصمیم‌های اصولی می‌شود.

رئیس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ با اشاره به ارسال گزارش تخصصی پیرامون مشکل خیابان ظهیرالاسلام گفت: در این گزارش تحلیلی، علاوه بر ذکر کلیه اقدامات انجام شده توسط منطقه ۱۲ برای حل مشکلات پایدار ، به خارج بودن برخی موضوعات از دایره اختیارات و امکانات منطقه و لزوم ورود سایر دستگاه‌ها پرداخته شده است.

رئیس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ گفت: مناطق یاد شده در رسیدگی و پیگیری پیام‌های مردمی رشد قابل توجهی داشته‌اند که این ارتقاء، نتیجه حساسیت ویژه مدیران ارشد منطقه و جدیت و تلاش بازرس و مسئولان دفاتر ۱۸۸۸ منطقه بود است.

حمیدرضا نصریان رییس سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نیز در این جلسه با اشاره به بهبود رتبه مناطق حاضر در جلسه طبق ارزیابی‌های سه ماهه این سامانه گفت: انتظار می‌رود این روند بهبود نسبی، با توجه و حساسیت در پیگیری پیام‌های مردمی همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است در جلسه ارتباط مستقیم این هفته مرکز ۱۸۸۸ تعداد ۱۲۰ شهروند با مدیران حاضر بصورت تلفنی گفتگو و طرح موضوع کردند که موضوعات نظافت، سدمعبر، آسفالت و تغییر کاربری در منطقه ۱۲ و موضوعات هرس درختان، نظافت معابر، سد معبر، املاک واقع در طرح خیابان کرمان و موضوعات شهرسازی از مهم‌ترین مسائل در منطقه ۱۴ بود.