به گزارش اکونا پرس،

 او پایه گذار و موسس شعر ملی ایران است و با اتکا به وجدان متحول و مترقی ایران ظهور کرد . شاهنامه نمود و بروز والا و گراسنگ این جریان اجتماعی و ملی ماست .

فردوسی بزرگ با قصائد غرا و پر صلابت خود توانست مفاهیم و مضامینی بدیع و شگرف به وجود آورد و با بهره از اساطیر پهلوانی و اسطوره ای گام بلندی برای پیوستگی و پیوند عناصر ایران فرهنگی بردارد .کتاب  فاخر او بیش از هر اثر دیگری با زندگی عامه مردم عجین بوده است و از " محافل خواص " تا "  منازل عوام " همواره حضور داشته است .

استاد بی همتای شعر فارسی و رهبر جریان شعر ملی حماسه سرایی چیره دست و نغز گوست که با آفرینش اثر پرمغز خود نه فقط زبان فارسی که فرهنگ و تاریخ و اصالت ایران را به چنان مرتبه ای از صلابت رسانده است که امروز فرزندان ایران آن را تقریری دوباره و تفسیری نو کرده اند‌ . و مفسر بزرگ حماسه او در عصر ما که در قامت رستم زمان برای ایران جان بر آستان حضرت عشق تقدیم کرد قاسمی بود که حکومت سلیمانی اش بر قلب های ما مقوم ایران دوستی همگان است.

یاد آن حماسه سرای پر صلابت و زبان آور مقتدر پهنه و ساحت ادب و خرد ایران را گرامی می دارم و به دسم ادب دست بر سینه در مقابل حافظ زبان ایران و نماد پر هیبت حماسه ایران می ایستم .