به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط‌عمومی سازمان بازرسی؛ رئیس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ در جلسه ارتباط مستقیم این هفته که با حضور شهرداران مناطق ۱۵ و ۱۸ برگزار شد؛ گفت: طبق بررسی ها و گزارش‌های احصا شده، وضعیت رسیدگی به پیام های ۱۸۸۸ در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۹ به نسبت مدت زمان مشابه در سال قبل روند بهتری داشته است.

وی تأکید کرد: مرکز ۱۸۸۸ بر اساس رویه تخصصی خود، آن دسته از مشکلات ریشه‌دار موجود در مناطق که برای رفع به تعامل و همراهی حوزه های بالادستی و تخصصی نیاز است شناسایی و احصاء نموده و با ارائه در جلسات شورای معاونین شهردار، زمینه چاره اندیشی و تعیین تکلیف این موضوعات را فراهم می‌سازد.

موسوی معاف در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی تحلیلی تخصصی از پیام های ثبت شده مناطق ۱۵ و ۱۸ در مرکز ۱۸۸۸ به تشریح چالش ها و اثر بخشی‌های این مناطق اشاره کرد و گفت: معضل ناشی از پر کردن کپسول ال پی جی در زمین بایر واقع در یافت آباد، آسفالت بلوار الغدیر شمالی، نصب علائم هشدار دهنده بعد از جدول‌بندی در ابتدای خیابان فیروز بهرام و پیگیری پرداخت حقوق و معوق کارگران پیمانکار شرکت ارغوان سبز سحر که در گزارش تخصصی جلسه ارتباط مستقیم قبلی طرح شده بود با پیگیری خوب منطقه ۱۸ منتج به نتیجه گردید.

وی افزود: در منطقه ۱۵ نیز برخی چالش‌های شهروندان شامل تأمین روشنایی پایانه اتوبوسرانی شهرک رضویه و رفع هدر رفت آب توسط تانکرهای شهرداری در شهرک‌های مطهری، بلوار آسمان، سجادیه، شاهد، کیانشهر، شهید مطهری و غیره نیز که دغدغه شهروندان این منطقه بود با پیگیری های خوب منطقه ۱۵ برطرف شد.

در ادامه رئیس مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ به چالش‌های اخیر این مناطق اشاره کرد و افزود: افزایش نسبی تخلفات شهرسازی و گلایه شهروندان از فرایند آرای ماده صد در منطقه ۱۵ و تأخیر در پاسخگویی به پیام‌های شهرسازی و تأمین روشنایی زمین بازی بوستان ملاصدرا در منطقه ۱۸ از موضوعاتی است که شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ مطرح کردند که امیدواریم با پیگیری های این مناطق برطرف گردد.

رسیدگی به پیام های ۱۸۸۸ اولویت کار در منطقه ۱۵ است

وحیدرضا محمدی انارکی شهردار منطقه ۱۵ نیز در جلسه ارتباط مستقیم این هفته مرکز ۱۸۸۸ با شهروندان، اولویت کار در منطقه ۱۵ را رسیدگی و پیگیری پیام های مردمی در سامانه ۱۸۸۸ دانست و گفت: شهردار محترم تهران تأکید بسیار ویژه ای بر پیگیری و رسیدگی به پیام های مردمی ۱۸۸۸ و ۱۳۷ دارد و بصورت ماهانه وضعیت مناطق را مورد رصد قرار می دهند.

شهردار منطقه ۱۵ افزود: مردم با اعتماد به مجموعه مدیریت شهری ، موضوعات و مشکلات خود را به سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ منعکس می کنند و پیگیری و رسیدگی به این پیام‌ها موجب افزایش رضایتمندی آنان می‌شود.

محمدی انارکی تأکید کرد: اهتمام سازمان بازرسی ، مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ و سامانه ۱۳۷ در پیگیری و رسیدگی به پیام های مردم علیرغم شیوع کرونا و نیمه تعطیل شدن اکثر خدمات ، قابل تقدیر است.

سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ پل ارتباطی مردم و مدیران شهری است

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ در ادامه جلسه با تشکر از مدیران و کارکنان مرکز ۱۸۸۸ گفت: وجود سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ بعنوان پل ارتباطی و تسهیل کننده ارتباط مردم با مدیران ارشد شهری امری ضروری ست که رضایت شهروندان را در پی دارد.

وی افزود: ضرورت دارد در گزارشهای تخصصی که توسط این سامانه ها ارائه می شود برخی مختصات جغرافیایی، آسیب های اجتماعی و مسایل مبتلابه مناطق نیز لحاظ گردد تا در کنار تحلیل های ارائه شده در خصوص موضوعات دارای فراوانی، راهکارهای مناسبی برای رفع آن اندیشیده شود.

گفتنی است، نظافت و مباحث شهرسازی از مهمترین موضوعات طرح شده از سوی شهروندان منطقه ۱۵ و روکش آسفالت نیز مهمترین موضوع طرح شده از سوی شهروندان منطقه ۱۸ بود. 

همچنین کلیه موضوعات طرح شده توسط شهروندان دو منطقه، حین تماس تلفنی از سوی مدیران ارشد در دو منطقه دستور پیگیری و رسیدگی گرفته و مرکز نظارت همگانی پس از ثبت سیستمی این تماس‌ها تا حصول نتیجه فرآیند را پیگیری خواهد کرد.