به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه بیش از ۸۷ درصد از خانوارهای پایتخت در آپارتمان‌ها سکونت دارند بر اهمیت سبک زندگی آپارتمان نشینی در تهران تاکید کرد و گفت: این پویش با شعار «هم‌سایه‌هم» با اجرای برنامه های ترویجی، آموزشی تولید محتوا سعی در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در شهر تهران دارد.

به گفته او؛ پویش«ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» در سه محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست و کاهش پسماند از اول دی ماه آغاز شده است و  تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد، تا به بسترسازی در زمینه ارتقای این فرهنگ کمک کند.

مختاری با اشاره به اینکه منطقه 15 به عنوان منطقه پایلوت همراه با 7 منطقه دیگر تهران در این طرح از سوی اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران انتخاب شده است افزود: کارگروهی متشکل از تیم تسهیلگری، فعالین محلی و مسئولان منطقه‌ای تشکیل شده است تا  از کمک ها ی گروه‌های کوچک محلی و  پویش‌های محلی در اجرای این طرح استفاده شود. 

او افزود: کمپین اطلاع رسانی راه اندازی شده است و محتوای آموزشی شامل کلیپ ها و  تصاویر آموزشی در گروه های فضای مجازی پخش شده است همچنین بنر های آموزشی با همین موضوع نیز در معابر منطقه اکران می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد: مجتمع بعثت با 442 واحد و هزار و 300 ساکن به عنوان گروه نخست به منظور آموزش چهره به چهره انتخاب شده است و تسهیلگران آموزش های حضوری  در سه بخش قوانین و حریم خصوصی،  همسایگی و مشارکت و محیط زیست با تأکید بر مدیریت و کاهش پسماند را به آنان ارائه می کنند.