به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان در این باره گفت:  همزمان با ولادت ریحانه نبوی(س) از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه برنامه های متنوعی به پاس قدرانی از حضور و نقش به سزای بانوان در جایگاه همسری و مادری در خانواده، از 12 بهمن ماه در سطح منطقه آغاز شد.

آبادیان در تشریح جزئیات برنامه های هفته زن افزود: ویژه برنامه متمرکز"گذر جان زندگی" با فضاسازی محیطی در بوستان دانشجو به مدت3 روز همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) با اجرای برنامه های متنوع در قالب تئاتر خیابانی، مولودی خوانی، پخش موسییقی اصیل ایرانی، سرود ، غرفه دلنوشته های مادران وزنان، دیوار هنر تعاملی مردمی، اهداء گل به مادران  و بانوان و....میزبان شهروندان است.

شهردار منطقه 11 هم چنین بسترسازی جهت توانمندی بانوان سرپرست را ازدیگر اهداف ویژه برنامه های هفته زن عنوان نمود و گفت: به منظور ایجاد فرصت برای زنان سرپرست خانوار دارای مشاغل خانگی و حمایت ازبانوان دارای کسب و کارهای خرد ، غرفه های فروش تحت عنوان "بازارچه جان زندگی" با رویکرد ارائه دستاوردهای بانوان و دست سازه های مادران ، به مدت 10 روز در بوستان دامپزشک دایر است.

او  در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی وبه منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بخشی از برنامه های محلات در قالب فضای مجازی و شبکه های پیام رسا اجرا می شود که برگزاری  جشنواره فیلم و عکس مادر، پویش بانوان بی نشان با رویکرد شناسایی وتقدیرازبانوان خیر و نیکوکار محلات، وبینارهای تخصصی، مسابقات وبلاگ نویسی، معرفی فیلم و کتب فاخر در حوزه زنان، اینفوگرافی ، پخش کلیپ با محوریت سیره زندگانی حضرت زهرا(س) و.. از جمله برنامه های بخش مجازی است.

آبادیان، برپایی جشن متمرکز روز مادر در بوستان منتخب، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه شاغلین در بوستان رازی، تقدیر از بانوان شاغل در مرکز مهارت آموزی کوثر و...را از دیگر برنامه های اجرایی هفته گرامیداشت مقام زن برشمرد.