به گزارش اکونا پرس،

کامبیز مصطفی پور ادامه داد: با توجه به عبور دو شاهراه اصلی بسیج و بزرگراه امام علی(ع) از منطقه۱۴و اینکه به نسبت وسعت و طول بزرگراهی ، سرانه منطقه ازحیث حمل‌ و نقل عمومی سرانه پایین است . و این در حالی است که یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده از خطوط ریلی است .

مصطفی پور افزود:از این رو برای سهولت در سفرهای درون شهری و دسترسی آسان تر شهروندان منطقه به خطوط مترو، علاوه بر افتتاح ایستگاه امیر کبیر، در آینده نزدیک و تا پیش از اتمام سال جاری بر تعداد ایستگاه مترو احداث شده در منطقه، اضافه خواهد شد. 

  مصطفی پور با اشاره به  حضور و بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از روند احداث ایستگاه های مترو منطقه همچنین برگزاری جلسه مشترک ویژه معاونین حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲گانه، با هدف بررسی مسائل و مشکلات مربوط به خطوط ۶و ۷متروی شهری، گفت: در خصوص منطقه۱۴ نیز وضعیت فعلی ایستگاه های بسیج، شهید محلاتی و آهنگ بررسی شده و اقدامات لازم جهت تسریع در بهره برداری از این ایستگاه ها، صورت گرفته است.

مصطفی پور  با اشاره بر اینکه احداث و توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو از مهمترین طرح هایی است که نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت منطقه دارد و باید موانع اجرای آن با همدلی و همکاری برطرف شود،اظهار داشت: برای این منظور مناسب سازی ایستگاه متروی شهید محلاتی انجام شده و پس از روکش آسفالت و اجرای خط کشی مربوط به ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و جانمایی و نصب سرپناه و تهیه تابلوهای اسامی راهنمای اماکن  انجام می شود.ظرف روزهای پیش رو نیز آیین بهره برداری از ایستگاه ورودی مترو بسیج برگزار می شود.

شهردار منطقه در پایان از اقداماتی جهت کاهش بار ترافیک و تسهیل در تردد وسایل نقلیه عمومی در منطقه  نیز خبرداد.

 مصطفی پور خاطر نشان کرد:  با توجه به مسیر بزرگراهی به  طول ۱۲.۴ کیلومتر که منطقه را در برگرفته ، بارترافیکی نسبتا سنگینی را در ساعاتی از شبانه روز شاهد هستیم. برای این منظور و با هدف کاهش گره های ترافیکی و بهبود وضعیت مسیرهای دسترسی ایستگاه های حمل و نقل عمومی ، پروژه هایی در حوزه حمل و نقل و ترافیک  تا پیش از شروع سال آینده  اجرا می شود.