به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه21، رضا رجب زاده در مراسم افتتاحیه ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست در منطقه 21 با اشاره به جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران اظهار کرد: به‌روزترین استاندارد مدیریت محیط زیست (ایزو 14001 ویرایش 2015) در محدوده منطقه21 اجرا شده است.

رجب زاده شهردار منطقه۲۱، با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل مورد تاکید در توسعه پایدار، رعایت الزامات محیط زیستی در شهرهاست، افزود: محیط زیست از حوزه های مظلوم و مغفول در فرایندهای مدیریتی است؛ اما خوشبختانه موضوع  محیط زیست و توسعه پایدار در رویکرد نوین مدیریت شهر تهران، جایگاه خاصی دارد.

شهردار منطقه21، با اشاره به استاندارد بین المللی محیط زیستی در مدیریت شهری، اضافه کرد: برای توسعه پایدار، باید بتوانیم با زبان و مفاهیم جهانی سخن بگوئیم. کارآمدی مدیریت شهری ایجاب میکند تا با فرایندهای بین المللی سازگار شویم و به زبان مشترک برسیم. بخشی از این کارآمدی به محیط زیست و استاندارد مدیریت محیط زیست (ایزو 14001 ویرایش 2015) باز می گردد.

وی در ادامه، با  اشاره به فرصت "صنعت و سکونت در منطقه21" افزود: با توجه به موقعیت خاص منطقه یعنی مجاورت صنعت و سکونت، محیط زیست برای ما یک الزام بی بازگشت و حیاتی است.

 رجب زاده تاکید کرد: از ابتدای حضورم در شهرداری منطقه21، بر مولفه های زیست محیطی در برنامه ها و خدمات شهری تاکید داشتم.

رجب زاده در ادامه با اشاره به ممیزی استاندارد بین المللی ۱۴۰۰۱ ISO نسخه 2015 افزود: در این راستا، از اجرای استاندارد بین المللی ISO۱۴۰۰۱ در شهرداری منطقه استقبال و حمایت کرده ام.

شهردار منطقه21 در حاشیه جلسه به ممیزی استاندارد بین المللی 2015 ۱۴۰۰۱ ISO گوشه هایی از اقدامات و برنامه های شهرداری منطقه با رویکرد و اهداف محیط زیستی را نیز تشریح کرد: افزایش سرانه فضای سبز منطقه علیرغم تمرکز صنایع و کارخانجات، بهره گیری از پساب تصفیه شده صنایع در آبیاری فضای سبز شهری و بوستان های منطقه، آموزش کارمندان با محوریت پسماند و حفاظت از محیط زیست، توسعه و مناسب سازی مسیر پیاده روی و  دوچرخه سواری  از بوستان چیتگر به منطقه و اجرای جامع طرح کاپ.

گفتنی است؛ در جلسه افتتاحیه ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست در ورودی غربی پایتخت،  شهردار منطقه21، معاونین، شهرداران نواحی، روسای ادارات، نماینده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و همچنین ارزیابان طرح ممیزی حضور داشتند.