به گزارش اکونا پرس،

سید علی مفاخریان  در گفتگوی زنده تلویزیونی با برنامه چشم انداز با بیان این که ۴۰ روزبازار در تهران فعال است که عمدتا روباز هستند، افزود: روزبازارهای پایتخت فرصتی به ارائه‌دهندکان کالا خدمات می‌دهد که با رعایت دستورالعمل‌های  بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی کسب درآمد کنند. 

 وی افزود: تا زمانی که وضعیت شیوع بیماری در شرایط‌ زرد باشد روزبازار ها دایر خواهد بود اما اگر دوباره تهران به وضعیت قرمز و بحرانی برسد، مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای فعالیت آن ها تصمیم گیری می کنیم. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تاکید بر این که روزبازارهای شهرداری تهران فرصتی برای استفاده از ظرفیت شبکه تولید و توزیع داخلی است، گفت: روزبازارهای تهران با متقاضیان محلی، با تجمع افراد مواجه نمی‌شود.  ضمن این که فضای روزبازار امکان تهویه مناسب هوا را فراهم می‌کند. ملاحظاتی از جمله سنجش تب در ورودی‌های بازار و نظارت مجموعه های بهداشتی باعث شده  که بتوانیم تا حد زیادی شرایط بهداشتی را کنترل کنیم.  

 مفاخریان  تصریح کرد: با توجه به شکنندگی فضاهای تجاری و اقتصادی ، هدف شهرداری تهران از برگزاری روزبازارها  رونق اقتصاد شهر با استفاده از عرضه کالاها در نهایت سلامت است