به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه7، در حاشیه این مراسم سمیه حاجوی شهردار منطقه با گرامیداشت روز درختکاری، هدف از این برنامه را توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت دانست و خاطرنشان کرد: امسال طبق سنوات گذشته کاشت نهال در این منطقه با کیفیت بالا و همچنین ارائه خدمات ارزنده به شهروندان انجام شد.

وی به اهمیت توسعه سرانه فضای سبز و افزایش آن در دو سال گذشته به بیش از ۱۸ هزار مترمربع در این منطقه اشاره کرد و گفت: با برپایی غرفه های توزیع نهال در نواحی پنجگانه از جمله بوستان های خاقانی، هورفر، سپیدار، جوان و شهید نیاکی، 5 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر در اختیار شهروندان قرار گرفت تا آن ها نیز گامی موثر در توسعه سرانه فضای سبز بردارند.

شهردار منطقه 7 با بیان این مطلب که درختانی که توزیع  شد از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه بود، یادآور شد: اداره فضای سبز منطقه با ارائه تراکت، بروشور و همچنین حضور کارشناسان در غرفه ها نسبت به راهنمایی و مشاوره شهروندان در امر غرس نهال اقدام کردند.

وی با تاکید بر کاشت بیش از ۱۳ هزار اصله نهال در خیابان‌های اصلی و فرعی از قبیل شریعتی، سهروردی، بهشتی، اتوبان‌های شهید صیاد شیرازی و امام علی (ع) و همچنین کلیه بوستان‌های منطقه از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: از دیگر اقدامات اجرایی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری، کاشت بیش از ۳۵۰ درخت به روش روت بال و همسازی سازی درختان در سطح فضای سبز منطقه بوده است.

گفتنی است در این مراسم مدیران شهری ابتدا به یاد بانوان شهیده مدافع سلامت در مجموعه فرهنگی ورزشی مرودشت اقدام به غرس نهال کردند و سپس در بوستان آزادگان با حضور مادر شهید نظام اسلامی، کودکان کار مرکز پرتو و ورزشکاران منطقه 7 به یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت تعدادی نهال کاشته شد.