به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، سعید شمالی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک در این باره گفت: به منظور ترویج حمل و نقل پاک، آموزش استفاده ایمن از دوچرخه در معابر شهری، ایجاد و توانمند سازی گروه های مردمی دوچرخه سواری، طرح "هر محله، یک گروه دوچرخه" در منطقه 3 در حال برگزاری است.

شمالی نژاد افزود: نشست آنلاین معرفی طرح، پرسش و پاسخ با مدیران محلات، تشکیل گروه های هماهنگی در فضای مجازی، برگزاری دوره های تئوری به صورت آنلاین، فراهم آوردن شرایط تمرین های عملی دوچرخه سواری، برگزاری کارگاه های عمل، تعیین سطح و بهبود دانش و مهارت دوچرخه سواری شهری داوطلبین جزو فعالیت های این طرح است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3، علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و آموزش به نزدیکترین سرای محله سکونت خود مراجعه کنند، بیان کرد: این آموزش ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سه سطح مقدماتی، میانی و تکمیلی – دوچرخه سواری شهری برگزار می شود.

او بیان کرد: مرحله مقدماتی این آموزش به صورت مجازی و دو مرحله دیگر به صورت عملی در گروه های کوچک در توسط مربیان هیات دوچرخه سواری برگزار می شود.