به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، در آستانه نوروز 1400، دیدار صمیمانه ورا ووت پونگ پرا پاپانت، سفیر کشور تایلند با علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه 12 در دفتر شهردار این منطقه صورت گرفت.

بر اساس این گزارش در این دیدار نخست به طرح موضوع شهرسازی سفارتخانه تایلند پرداخته شد که سعادتی دراین‌باره توضیح داد: ما بعد از اینکه نقشه‌های اصلاح‌شده بنای مورد نظر را دریافت کردیم، طی نامه‌ای نقشه‌ها را به سفارت تایلند ابلاغ خواهیم کرد و در این نامه توضیح خواهیم داد که توافق برای ساخت‌وساز در سفارت تایلند به چه صورت حاصل شده و این می‌تواند مبنایی برای انعکاس این موضوع به کشور تایلند باشد.

وی با ابراز اطمینان از اینکه بررسی‌های شهرداری منطقه در کمال صحت، دقت و با حفظ امانت صورت خواهد گرفت، افزود: نسبت به همکاری‌های شهرداری منطقه با سفارت تایلند در این زمینه تردید نکنید و نگرانی نداشته باشید. 

سفیر تایلند نیز ضمن قدردانی از نتایج مثبت این دیدار در این حوزه بر ضرورت همکاری‌ و تبادل اطلاعات بین دو کشور در زمینه تجارب و تخصص‌های مدیریت شهری تأکید کرد و با اشاره به درخواست این سفارتخانه از شهرداری تهران برای ایجاد باغ تایلندی در این منطقه گفت: امید است این باغ به نشانه دوستی دو کشور در منطقه 12 پایتخت که سفارتخانه تایلند نیز در آن قرار دارد، جانمایی شود.

سعادتی نیز با اعلام آمادگی برای خرید زمینی در منطقه به منظور ایجاد این باغ گفت: به امید خدا عملیات احداث و تجهیز پارک را هم می‌توانیم طی تفاهم‌نامه‌ای با کشور تایلند از طریق سفارت این کشور به انجام برسانیم که این اقدامات ظرف یک یا دو ماه آینده صورت خواهد گرفت.

وی خرید و اختصاص فضا برای ایجاد باغ تایلندی در منطقه 12 را نشان‌دهنده علاقه‌مندی و استقبال مدیریت شهری از ایجاد نمادی برای گسترش روابط دوستانه دو کشور دانست و بیان کرد: در این باغ، یکی از ویژگی‌های بومی کشور تایلند که ساخت پارک و بوستان‌های جذاب و متنوع است، به نمایش گذاشته می‌شود.