به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب در این باره گفت: ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی شهروندان تهرانی در ابعاد سه گانۀ «قوانین و حریم خصوصی»، «همسایگی و مشارکت» و محیط زیست با تأکید بر «مدیریت و کاهش پسماند» در حال اجرا است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 بیان کرد: از آغاز پیدایش آپارتمان ها در شهرهای کوچک و بزرگ، فعالیت های فرهنگی جهت کاهش مشکلات موجود این پدیده نوین انجام شد تا شهروندان با حقوق همدیگر آشنا شوند.

کمالی نسب تاکید کرد: به طور یقین، با آگاهی دادن و ایجاد ارتباطات موثر و مثبت افراد در زندگی جمعی، شهروندان در محیطی آرام تری زندگی خواهند کرد.  

او با بیان اینکه پسماند طلای کثیفی است که باید با برنامه ریزی به استاندارد جهانی دست یابد اظهار داشت:  با طراحی و اجرای آموزش های مفید می توان 87 درصد پسماند را به چرخه مصرف بازگرداند. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3، برنامه ریزی جهت تغییر رفتار افراد، هزینه هایی را که بالاجبار به عهده شهرها است کاهش می یابد.

کمالی نسب اظهار کرد: کاهش حجم زباله و بازگشت آن به چرخه اقتصادی، سود مادی و معنوی را برای شهر و شهروندان به ارمغان می آورد.