به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهردری منطقه ۶، این برنامه با همکاری انجمن اوتیسم میتا  ،شهرداری ناحیه یک و  اداره ی زیبا سازی منطقه برگزار شد.

تورج فرهادی شهردار منطقه شش تهران ضمن بازید از نقاشی های دیواری توسط کودکان اوتیسم ، اظهار داشت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است.

فرهادی ادامه داد کودکان اوتیسم می توانند در جامعه و در کنار مردم زندگی آرامی داشته باشند و ما برای رسیدن به این جایگاه و فرهنگ سازی این مسئله مهم احتیاج داریم که این فرشتگان در مکان های عمومی حضور یابند، شادی کنند و از بودن در کنار مردم لذت ببرند

▫️وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، اظهارداشت  «شهرداری منطقه ۶ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره‌مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود بهره مند شوند

فرهادی گفت: هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضایی شاد برای این بچه ها بود تا آنان بتوانند با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و در انجام‌ فعالیت هنری فرهنگی مشارکت نمایند.

شهردارمنطقه  شش تهران  در آستانه تهران۱۴۰۰  با  تاکید بر مشارکت شهروندان با خانواده های بیماران اوتیسمی اظهار داشت: بچه های اوتیسم انتظار دارند که سایر شهروندان با آنها به گونه ای برخورد و رفتار کنند که باعث نشود این افراد در اتاق تنهایی خود زندگی کنند.

گفتنی است شهردار منطقه ۶  از مرکز اوتیسم میتا بازدید کرد و در جریان فعالیت این خیریه برای توانمندسازی بیماران اوتیسمی قرار گرفت.

در ادامه  «کیاندخت صالحی»، مدیر خانه میتا گفت، کودکان اوتیسم به سبب اختلالات رفتاری نمی‌توانند با اطرافیانشان ارتباط برقرار کنند و برای همین در اجتماعات حاضر نمی‌شوند.

 او به شرایط خانواده‌ها هم اشاره کرد و گفت: «خانواده‌هایی که کودکان اوتیسم دارند، به ویژه مادران، با توجه به شرایط فرزندشان، وقت زیادی برای رفتن به مهمانی و بودن در جمع دوستان ندارند. بنابراین برگزاری چنین برنامه هایی علاوه بر شاد کردن کودکان سبب تمدد اعصاب مادران و نشاط روحیه آن‌ها می‌شود