به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: بازی‌های زمستانی شهر تهران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از کودکان کار دختر و پسر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۸ و ۱۹ اسفندماه در ارتفاعات ایستگاه ۵ توچال از ساعت ٩ صبح تا ١٤ انجام شد.

سعادتی با تأکید بر اینکه یکی از مفاهیم «تهران شهری برای همه»، توجه به نسل‌های آینده‌ساز کشور است، گفت: این برنامه به منظور حمایت از کودکان کار و ارتقای روحیه نشاط و شادی این قشر از افراد جامعه و شهروندان محله‌های محروم و کم‌درآمد شهر تهران که با انواع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها روبه‌رو هستند، به اجرا درآمد.

وی افزود: ایجاد نشاط و سرگرمی برای کودکان امری ضروری است و این امر سبب پویایی و افزایش همدلی بین همه شهروندان در همه سنین می‌شود.

شهردار قلب طهران ضمن یادآوری این نکته که موضوع «ورزش برای همه»، نه یک شعار، بلکه یکی از پایه‌های برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران است، ادامه داد: مدیریت شهری از هر فرصتی برای حمایت از برنامه‌های این‌چنینی که در تحقق عدالت‌محوری و انسان‌محوری در سطح شهر مؤثرند، استقبال می‌کند.

این برنامه‌ به همت اداره تربیت بدنی منطقه 12 و با مشارکت سازمان ورزش شهرداری تهران به اجرا درآمد که طی آن برگزاری مسابقات تفریحی و ایجاد فضایی شاد با ساخت آدم برفی، پرتاب گلوله‌های برفی و بازی‌های بومی و محلی شامل طناب‌بازی، دال پلان، طناب‌کشی و... به صورت گروهی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و در نهایت از همه کودکان با بسته‌های میان‌وعده و غذای گرم پذیرایی شد.