به گزارش اکونا پرس،

محمدی شهردار منطقه در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک عید سعید مبعث به تشریح پروژه های آماده بهره برداری منطقه پرداخت و گفت: بعد از افتتاح بزرگراه شهید نجفی رستگار که با عنایت ویژه اعضای شورای شهر دوره پنجم و تخصیص اعتبار مناسب برای منطقه در جهت تملک و احداث انجام شد و 13 سال برای شهروندان زحمت داشت، امروز شاهد مسقف شدن پایانه خاوران هستیم که شهروندان مدت 7 سال برای آن انتظار کشیده بودند، خوشبختانه این اقدام با تدبیر معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همکارانشان به ثمر نشست. 

وی با اشاره به اینکه پایانه خاوران دومین پایانه بزرگ شهر تهران است و روزانه 60 هزار نفر از آن استفاده می کنند،  افزود: این پایانه به مساحت 7500 متر مسقف و نورپردازی شد و رضایتمندی مردم در محل، خود موید اثربخشی پروژه است. چرا که رانندگان و شهروندان در آفتاب تابستان و باد و بوران زمستان و همچنین نا امنی محل که به واسطه تاریکی و تجمع معتادان ایجاد شده بود، با مشکلاتی روبرو بودند و  با اقدامات انجام شده، این موارد کاملا رفع شده است. 

شهردار منطقه با اشاره به اینکه  منطقه 115 پروژه توسعه محلی را برای سال 99 تعریف کرده بود که حاصل کار شورای پنجم و مدیریت شهری است و علیرغم هزینه کم، مردم می توانند شاهد اثربخشی بهتر و ملموس تر نتایج آنها در سالهای آتی باشند، یادآور شد: بهره برداری از7 مسیر دوچرخه، خانه دوچرخه ناحیه چهار، 11 اصلاح هندسی، اصلاح دو میدان در محلات هاشم آباد و خاورشهر از جمله پروژه هایی است که امروز در حوزه حمل و نقل و ترافیک تقدیم شهروندان شد. 

محمدی خاطر نشان کرد: 11 پروژه عمرانی شامل نهر، جدول و پیاده رو ، 5 پاتوق ورزشی، چهار پاتوق محلی  و سه زمین چمن مصنوعی در حوزه اجتماعی تحویل شهروندان شد و 9 زمین دیگر نیز تا 15 اردیبهشت افتتاح خواهد شد. در حوزه خدمات شهری نیز در ضلع شمال و جنوب بزرگراه شهید نجفی رستگار با همکاری حوزه خدمات شهری شهرداری تهران توسعه فضای سبز انجام شده است. 

وی در ادامه به تدبیر منطقه در خودگردانی پارک ترافیک منطقه از سال 96 و توسعه 250 متر مربعی ساختمان اداری آن از محل صرفه جویی انجام شده اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به مدهای حمل ونقل عمومی که در محله کیانشهر این منطقه ایجاد شده و امکان سنجی که صورت گرفته؛ این محله ظرفیت دارد که اولین محله دوچرخه سوار شهر تهران باشد.

شهردار منطقه در پایان به رضایتمندی مردم از اجرای پروژه های کوچک مقیاس که برگرفته از نظر شورایاران و نخبگان محلی است اشاره کرد و افزود: ما به عنوان منطقه ای که بیشترین پروژه های کوچک مقیاس را در بین مناطق 22 گانه داریم، رضایتمندی را دربین شهروندان منطقه به صورت ملموس شاهد هستیم. 

شایان ذکر است، با توجه به اجرای طرح هر محله یک گروه دوچرخه سوار و اجرای آن در محله کیانشهر به عنوان اولین محله تهران، بر اساس قرعه کشی انجام شده؛ دو دستگاه دوچرخه و 10 کلاه کاسکت  به دوچرخه سواران اهدا شد.