به گزارش اکونا پرس،
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه سالجاری طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدامات مختلفی در تمامی بخش ها برای استقبال از بهار آغاز شده گفت: به علت جلوگیری از شیوع ویروس، ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان افراد را ترغیب به کاهش سفرهای غیر ضرور می کنند بر همین اساس امسال نیز همانند سال گذشته برنامه حرکتی خاصی برای آخرین پنجشنبه سال و تعطیلات نوروز نداریم و طبق جدول زمانبندی روزهای تعطیل سرویس دهی خواهیم داشت.
وی افزود: در سایر روزها با توجه به کاهش حجم مسافر برنامه نیمه تعطیل اجرا می شود این برنامه تا روز ۱۳ فروردین 1400 ادامه دارد و از روز شنبه 14 فروردین دوباره حرکت قطارها همانند برنامه روزهای عادی اجرا می شود. همچنین تیم‌های تعمیراتی .برای رفع نواقص احتمالی در ایستگاه‌ها مستقر و آماده انجام خدمات هستند
نوبخت در ادامه گفت: از اسفند ماه سال 98 با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و شستشوی قطارها روزانه در چند نوبت انجام می شود اما در روزهای پایانی سال، برای استقبال از بهار علاوه بر نظافت های روزانه، شستشوی نمای ایستگاه ها، فضاهای مسقف و نظافت کف و دیوار سالن‌ها، حریم ریلی و صندلی‌ها، فرش ها و موکت های نمازخانه ها نیز انجام می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه تصریح کرد: با هماهنگی و همکاری شهرداری‌های مناطق مختلف22 گانه جهت زیباسازی فضاهای بیرونی ایستگاه ها و هواکش‌های میان تونلی، کاشت نهال‌ها، هرس و نظافت محوطه فضای سبز ایستگاه‌های رو زمینی، سرویس خارج از برنامه آسانسورها و پله‌های برقی ها و رفع نواقص تمام ایستگاه ها تلاش کرده ایم جلوه بصری زیبایی به ایستگاه‌های متروی تهران و حومه بدهیم.
نوبخت در ادامه به انجام بازرسی ازتمامی اماکن فنی ایستگاه ها، پایانه ها و پست های برق و تهیه چک لیست های مربوطه و اعلام موارد ناایمن و خراب اشاره کرد و افزود: شارژ تمامی کپسول های اطفا حریق در قطارها و اماکن فنی و ساختمان ها وجعبه های آتش نشانی (فایر باکس) در اماکن مترو نیز برای رفع نواقص احتمالی انجام می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: روانکاری سامانه تهویه تمامی ایستگاه‌ها و پیگیری جهت رفع نواقص احتمالی تهویه ها در دستور کار برنامه‌های استقبال از بهار شرکت بهره برداری متروی تهران قرار گرفته است.

نوبخت همچنین بررسی و برنامه ریزی جهت اعمال تغییر ساعت رسمی کشور بر روی سیستم های ساعت در ایستگاه ها، اماکن و دستگاه ضبط تصاویر دوربین ها بعد از تغییر ساعت رسمی کشور، نظارت بر عملیات پیشگیرانه نگهداری و تعمیرات سیستم های مخابراتی خطوط وهماهنگی و نظارت جهت رفع خرابی ها و بهبود پوشش اپراتورهای تلفن همراه، تجهیزات بیسیم قطارها، سیستم های تلفنی، مخابرات نیز انجام می شود.
وی به نظافت و شن کشی تمامی قطعات فضای سبز پایانه مهرشهر، آماده باش و آماده سازی پمپ های کف کش برای مقابله با آبگرفتگی های احتمالی در پایانه مهرشهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تعمیرات پیشگیرانه خارج از برنامه ماشین سوزن ها، سیستم ATP لکوموتیوها، چراغ های سیگنال علائم، جهت اطمینان از کارکرد صحیح آنها نیز انجام می شود .و اکیپ های تعمیرات اضطراری توسط پیمانکار نگهداری و تعمیرات در ایام تعطیلات آماده باش هستند.