به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ کامبیز مصطفی پور در خصوص آمادگی منطقه در زمان بارش های بهاری گفت: علاوه بر لایروبی مستمر انهار، کانالها و مسیلهای عبوری، ۱۰ عنوان طرح از سوی مدیریت شهری عملیاتی شده تا بارندگی های فصلی موجب بروز مشکلات احتمالی نشود.

 مصطفی پور افزود: احداث ۲۳۰مترطول کانال جمع آوری آبهای سطحی، احداث ۱۶ مورد چاه جذبی، احداث یک هزار و ۲۰۰ متر طول کانال کمکی سلیمانیه و ۸۹۰ متر کف سازی مسیل ابوذر از جمله اقدامات شاخص در زمینه آمادگی بیش از پیش منطقه در زمان بارندگی های فصلی است.

 وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده مدیریت شهری گفت: همزمان با اعلام فعالیت سامانه های بارشی، عوامل و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی های احتمالی در محلات ۲۱ گانه مستقر و در آماده باش خواهند بود تا در اولین فرصت مسائل و نواقص احتمالی را مرتفع کنند.

 شهردار منطقه ۱۴ به پایش نقاط خطرپذیر احتمالی شبکه اصلی روانابها در بیش از ۱۰ هزار متر طول از کانالهای منطقه اشاره کرد و تهیه نقشه های  GIS، رنگ آمیزی حوضچه های زباله گیر، ترمیم دیواره مسیل ها، لوله گذاری جهت رفع معضل آبگرفتگی، پاکسازی های مستمر کانالها را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات لایروبی های مستمر، طرح ویژه بهار و طرح های فوق العاده نیز از فعالیتهای جاری نگهداشت شهر است که طبق برنامه زمان بندی طبق روال در جریان است.